Niniejszy zestaw zawiera 60 kart, w tym nowe karty graczy, które mogą posłużyć do ulepszenia istniejących talii oraz nowy scenariusz, który można rozegrać samodzielnie, bądź jako część kampanii Zapomniana era.
Po wydarzeniach z Poza granicami czasu badacze wyruszają w głąb mrocznej dżungli w poszukiwaniu starożytnej, owianej tajemnicą jaskini. Po kilku dniach marszu znajdują wejście, ale coś jest nie w porządku. Przed samą grotą stoi sześć kamiennych konstrukcji, na których wyryto tajemnicze symbole. Czy to ostrzeżenie? A może brama? Należy to zbadać, ale zapasy grupy poszukiwaczy są już na wykończeniu. Na domiar złego coś śledzi każdy krok badaczy – co to może być i czego chce?
Ten zestaw mitów zabierze badaczy na dwuetapową wyprawę, której akcja będzie rozgrywała się zarówno nad jak i pod ziemią. Wszystkie wybory będą miały swoje natychmiastowe konsekwencje i sami gracze zadecydują, komu należy zaufać i z jakimi niebezpieczeństwami się zmierzyć. Ale czy w ogóle można komuś ufać w tej dziczy.
Zestaw zawiera karty 192-228 z kampanii Zapomniana era. Do rozgrywki wymagane są: zestaw podstawowy gry karcianej Horror w Arkham LCG oraz rozszerzenie Zapomniana era.