Poradnik prezentowy

Zainspiruj się najlepszymi planszówkami na prezent – od klasyków po świeże premiery.

Zobacz poradnik
Home
Szukaj
Premiery
Moje gry
Menu
109,99 zł
Dostępna

Nawiedzone Krainy

Liczba graczy: 2 - 4
Czas gry: 60 minut
Wiek od: 12 lat
Autorzy: Leonardo Romano
Premiera: 02.12.2024
Wydanie polskie: Czacha Games
Wydanie oryginalne: Ludus Magnus Studio
Wasi przodkowie podróżowali daleko, zanim znaleźli idealne miejsce, by zacząć nowe życie. Jesteście Perceivers, macie dar widzenia poza rzeczywistością. Jesteście jedynymi, którzy mogą komunikować się z widmami nawiedzającymi te ziemie. Przyszłość Kaleny leży teraz w waszych rękach. Nawiedzone Krainy to rywalizacyjna eurogra dla 2-4 graczy. Eksploruj nowe ziemie w poszukiwaniu nowych za... czytaj dalej
Zaloguj się aby dodać komentarz
Użytkownik
Ocena
Opinia
Liczba wystawionych
opinii: 1
29.11.2025 00:15
2.5
ocena
Na pewno zmieniłbym punktowanie kart liczonych na koniec gry, które premiują słabszych graczy. Graliśmy we dwojkę, wykręciłem maks innych możliwości a i tak na koniec przegrałem właśnie przez te bonusowe karty ☺️
Liczba wystawionych
opinii: 140
10.07.2025 20:57
3.5
ocena
Kupiona na One More Game jako drobny upominek dla kumpeli, która na co dzień nie gra tyle w gry. Do zakupu przekonał mnie wygląd komponentów i cena, bo 70 zł za tak wyglądająca grę to śmiesznie niska cena. W grze wcielamy się w widzących Widma i będziemy starali się z nimi rozmawiać i przekonać do opuszczenia Kaleny, czyli osady w około której toczy się całe życie. Jeżeli chodzi o trudność gry to jest to leciutkie euro na rodzinne wieczory, mamy do wyboru kilka akcji poruszamy się naszym bohaterem po planszy, zbieramy surowce, rozmawiamy z widmami, budujemy budynki, trenujemy, sprzedajemy surowce i uczymy się nowych umiejętności. Przed turami graczy, ostatni gracz rzuca kością terenu która określa na jaki rodzaj terenu dołożyć 4 widma. W grze mamy 4 rodzaje terenu las, równiny, góry, jeziora i zależenie od wyniku na kości gracz rozmieszcza widma na dowolnych polach danego typu terenu. Dochodzi do tego jeszcze teren specjalny, czyli nasza osada Kalena wraz z dzielnicami. Następnie przechodzimy do faza urodzaju, gdzie nasze budynki produkują zasoby tartaki w lesie drewno, wiatraki w równinach żywność, kopalnie w górach minerał, a Norie na terenach sąsiadujących z jeziorem wodę. W swojej turze wykonujemy tyle akcji ile chcemy zależnie od posiadanych na swojej planszetce gracza żetonów akcji danego typu. Po wykonaniu akcji odwracamy żetony na nieaktywną stronę. Po zagraniu swoich akcji przez każdego gracza kończymy rundę i odświeżamy swoje żetony akcji, ustalamy kolejność na przyszłą rundę patrząc na kolejność na torze punktowym. Trzy rundy kończą porę roku, łącznie gramy trzy pory roku, a więc dziewięć rund. W chwili zmiany pory roku, zmieniamy karty nagród za przekonanie widma do opuszczenia naszej krainy. Dodatkowo wszyscy gracze oprócz prowadzącego na torze punktowym po pierwszej i drugiej porze roku wybierają odpowiednią liczbę kart zadań, które będą punktowały dodatkowo na koniec gry. Grę wygrywa ten co zdobędzie najwięcej punktów dzielności, możemy też wszyscy przegrać jeśli widma zajmą wszystkie kafle w Kalenie, w naszym interesie jest je przekonywać do opuszczenia krainy. Co mi się podobało tak jak już pisałem wygląd gry jest naprawdę bardzo ładna i przykuwa oko, piękne meeple postaci, budynków, miejsce na budynkach na nasze znaczniki świetne zastosowanie, mogłoby być stosowane w innych gra, prawie dwuwarstwowe planszetki, bo wgłębienia nie są aż ta głębokie jak zazwyczaj. W samej rozgrywce podobają mi się te emocje przy rzutach kościami kiedy określamy nagrodę za przekonanie widma do opuszczenia krainy oraz to że z każdą porą roku nagrody są mocniejsze. Na duży plus krótka kołderka z surowcami, żetonami akcji, gdzie ciągle nam czegoś brakuje i musimy kombinować. Fajne jest to, że na etapie setupu losujemy 4 karty umiejętności i w każdej grze będą trochę inne do nauki, tak samo jak karta widma, która też będzie wpływać na grę za każdym razem w inny sposób. Chociaż tych kart nie jest za dużo 12 umiejętności i 3 kart widma to dobrze, że w ogóle są. Przyjemna negatywna interakcja gdzie umieszczając widmo na polach sąsiadujących z budynkami innych gracz zabieramy im możliwość produkowania z tego budynku surowców. Przechodząc do rzeczy które mi się nie podobają to jest jedna rzecz, która mi się nie podoba, a z drugiej strony trochę podoba. Zależy jak na to spojrzeć. Wkurza mnie to, że wszyscy gracze oprócz prowadzącego po pierwszej i drugiej porze roku wybierają sobie karty zadań, które będą im punktowały. Uważam, że to strasznie niesprawiedliwe, że gra Cię kopie za to, że robisz coś lepiej od innych. Wiem wiem kto mi każe być pierwszym, można się zaczaić i wygrać za karty zadań. A z drugiej strony to mobilizujące wszystkie strony do gry do końca, bo jak prowadzisz z dużą przewagą to musisz grać do końca, bo nie wiesz co rywale dobrali i ile będą mieli z tego punktów. Jakby tego było mało ostatni gracz na torze punktowym rozkłada widma, które mogą nam poblokować produkcje. Za dużo tych bonusów dla osób którym idzie gorzej. Wydaje mi się, że gra nie jest jakoś super regrywalna i nie ma tutaj wielu strategii do zwycięstwa, w każdej rozgrywce będziemy robili to samo, a pierwsze nasze rundy mogą za każdym razem wyglądać identycznie. Graliśmy we dwie osoby i mi prowadzenie od początku do końca nie przeszkodziło, żeby wygrać. 40 punktów i ponad 10 punktów przewagi, po prostu silniczek został zbudowany, umiejętności odblokowane i mogłem hulać. Sprzedawać duże ilości towarów i dostawać dużo monet, za co mogłem rozwijać swoje żetony akcji, a budynki dawały duże możliwości produkcyjne. Nawiedzone krainy robią wszystko poprawnie albo dobrze, brakuje tutaj czegoś ekstra, gdzie po zagraniu byśmy powiedzieli wow. Raz na jakiś czas jak ktoś zaproponuje chętnie zagrać, bo to lekki i przyjemny tytuł, ale nie będzie mnie nigdy zachwycał tak jak bardziej rozbudowane gry. Najważniejsze, że po rozgrywce upominek nadal podoba się mojej znajomej. Tymczasem idę pogadać z widmami czy nie mogą mi dostarczyć jakiejś nowej planszówki Pa! Byłoby 6/10, ale za wygląd podnoszę do 7/10
Liczba wystawionych
opinii: 20
03.07.2025 23:59
4.0
ocena
Przede wszystkim - gra jest pięknie wydana. Działa na zasadzie bardzo prostego euro ze sporą losowością. Bez wątpienia posiada klimat, co w przypadku gier euro nie jest wcale oczywiste. Tu natomiast od początku do końca czuć sympatyczną, hallowenowo-baśniową aurę. Niestety mechanicznie posiada sporo rzeczy, które mogłyby zostać lepiej dopracowane jak choćby mechanizm punktowania czy możliwości oddziaływania widm na losy bohaterów. Lubię tę grę, ale są tytuły, po które sięgam chętniej.
Liczba wystawionych
opinii: 180
17.04.2025 11:06
3.0
ocena
Jest to raczej lekka gra rodzinna, do pogrania z dziećmi (8+). Jest tu lekka interakcja, są duchy, wykonujemy różne zadania/akcje, rozwijamy naszą postać, więc zawsze coś się dzieje. To przepędzimy ducha, to wybudujemy budynek, albo rozwiniemy naszą postać. Nie jest to ambitna gra ekonomiczna, ani przygodowa. Raczej coś co może zaangażować dzieciaki, do myślenia, pod przykrywką przygodowości, a może nawet kooperacji, w zależności czy będziemy chcieli bardziej współpracować przepędzając duchy, czy raczej wykorzystywać je przeszkadzając sobie. Wygląd też powinien zachęcić młodszych graczy. Jednak jest tu wada produkcyjna i kostki nie wchodzą w budynki, otwory są źle powycinane. Gra raczej nie dla bardziej zaawansowanych graczy, jest dość prosta, schematyczne, raczej wiadomo co będziemy chcieli zrobić w jakiej kolejności, oczywiście możemy sobie poprzeszkadzać, ale nie odkryjemy tu jakiejś nowej strategii, nie ma tu jakiś innowacyjnych rozwiązań.
Liczba wystawionych
opinii: 258
06.04.2025 11:36
4.0
ocena
𝑵𝑨𝑾𝑰𝑬𝑫𝒁𝑶𝑵𝑬 𝑲𝑹𝑨𝑰𝑵𝒀 Wciel się w jednego z czterech Widzących, spróbuj porozumieć się z Widmami nawiedzającymi krainy Arceli i przekonaj je do opuszczenia tych terenów, a zwłaszcza najważniejszej osady, Kaleny. "Nawiedzone krainy" to gra euro, w której naszym zadaniem jest zadbanie o rozwój osady zwanej Kaleną oraz okolicznych krain. Na początku tworzymy z kafli regionów obszar, na którym w głównej mierze będziemy grać. Kafle są podzielone na różne rodzaje terenów. Jest to znaczące dla późniejszego stawiania budynków na odpowiednim terenie. Oprócz mapy wykładamy również planszę gry, na której będziemy zaznaczać postęp gry oraz dzielność Widzących. Przy niej umieszczamy również karty targowiska, nagrody, widma i umiejętności. Każdy gracz otrzymuje również swoją planszetkę gracza, która zawiera tory akcji oraz miejsce na umieszczenie zapasów i kart zadań. W "Nawiedzonych krainach" występują 3 tryby gry, które można podzielić tak naprawdę na łatwy, średni i trudny. 🔺Wędrowiec 🔺Budowniczy 🔺Mieszczanin W dwóch ostatnich trybach, zasady gry się nieco zmieniają przez co rozgrywka skupia się na czymś innym, cel jest taki sam. A celem gry jest oczywiście zdobycie, jak największej ilości punktów dzielności i nie dopuszczenie do przejęcia krainy przez Widma. W czasie rozgrywki będziemy wykonywać akcje za pomocą żetonów akcji. 🔺Podróż - poruszenie swojego Widzącego 🔺Zbiory - zebranie towarów 🔺Budowa - wybudowanie jednego z 4 budynków 🔺Perswazja - usunięcie Widma z terenu Znajdując się na terenie wzgórza bądź dzielnicy możemy wykonać jeszcze zaawansowane akcje opłacając ich koszt w Pecuni 🔺Nauka nowych umiejętności 🔺Trening, dzięki któremu zdobywamy kolejne żetony akcji lub sprzedać swoje towary. Gdy wszystkie pory roku miną, a Widma nie zajmują wszystkich kafli w Kalenie, odnieśliście sukces. Sprawdźcie, kto z Was znajduje się na najwyższej pozycji na torze dzielności. Od początku wiedziałyśmy, że ta gra to coś dla nas. Zrobiła na nas wrażenie nie tylko wizualne. Wydawać by się mogło, że zasad jest naprawdę sporo, ale da się to wszystko ogarnąć. Punkty zdobywa się na różne sposoby, więc nie trzeba skupiać się na jednej rzeczy. Wykonanie, jak najbardziej na plus. Możemy się przyczepić tylko do jednej rzeczy. Budynki, oprócz wiatraka, są bardzo do siebie podobne i chcąc je wybudować trzeba się mocno przypatrywać czy bierze się odpowiedni. Duży plus natomiast sposób ich oznaczania na planszy - specjalne miejsce na kostkę w odpowiednim kolorze gracza. Całość gry świetnie się komponuje. Na razie rozgrywki miałyśmy tylko dwuosobowe, ale mamy nadzieję, że wkrótce zobaczymy, jak "Nawiedzone krainy" działają w pełnym składzie. Jeszcze ani razu Widma nie opanowały Kaleny i oby tak zostało 💪🏼
Partner
Planszeo Planszeo
Liczba wystawionych
opinii: 308
05.04.2025 09:56
3.0
ocena
Tak spartolić taką fajną grę. Zacznijmy od warstwy prezentacyjnej, bo pewnie tutaj dużą część opinii nie będzie szczędzić ten tytułowi pochlebnych opinii. Wbijmy zatem troszkę kij w mrowisko. To po kolei: - drewniane pionki symbolizujące budowle są trudno rozróżnialne - wszystkie utrzymane w brązowo-beżowej kolorystyce, pod względem kształtu wyróżnia się jedynie wiatrak. Gdy plansza zacznie się nimi zapełniać ciężko będzie się połapać gdzie jest który. Fakt - można poznać po rodzaju terenu na którym stoi, ale równie dobrze to wszystkie mogłyby wyglądać tak samo. - wyfrezowania na kosteczki graczy znajdujące się na górze pionków budynków czasem są za wąskie by zmieścić kosteczkę (przynajmniej w moim egzemplarzu), - brak wytłoczki, - 3 typy spośród 4 kart umiejętności mają brązową ramkę - nie do odróżnienia; fakt można je podzielić patrząc na rewers i może nie ma to większego znaczenia - to jednak po co było się silić na ich zróżnicowanie, - zbyt mało miejsca na zasoby na planszetce gracza, - planszetki oczywiście świeżo wyjęte z pudełka były już wygięte w łódeczkę. Wszystko to jednak można uznać za czepianie się i pewnie po części tak jest. Jednak największy problem to jest instrukcja. Już pomijam, że zasady wyjaśniane są zawile i chaotycznie. Można jednak odnieść wrażenie (i nie ma tutaj znaczenia czy rozmawiamy o polskiej czy angielskiej instrukcji), że przygotowujący zasady nie bardzo mieli czas i ochotę, aby ją dobrze przeanalizować. Czy instrukcja wyjaśnia np. co zrobić, gdy w fazie nawiedzenia nie ma 4 Widm w zapasach? No dobrze, a co do samej gry. To bardzo prosta gra "euro". Czy jest klimatyczna? Raczej nie, a utrzymanie wszystko w brązowej kolorystyce męczy oczy przy próbie zorientowania się w sytuacji na planszy w końcowych rundach rozgrywki. Niemniej sama rozgrywka jest dosyć intuicyjna, jak się już przebrnie przez instrukcję (ewentualnie filmy z zasadami) to okazuje się, że zasady są całkiem proste. Symbole dosyć czytelne i zrozumiałe. Nie przesadzona z ich ilością. Odrobina losowości (gdzie wypadną widma, co dostaniemy za ich przegonienie) bywa odczuwalna (dużo zależy też od tego jakie ułożenie nam się trafi - tzn. jakie karty targowiska, umiejętności, a nade wszystko - jakie karty Widma. W grze dla dwóch graczy można sobie w zasadzie nie wchodzić w drogę, a i trudno odczuć by Widma stanowiły znaczącą przeszkodę (jako element, który może pozbawić graczy zwycięstwa na koniec). Taka gra na poziomie trudności Everdell. Ale chyba lepsze jest Everdell.
Liczba wystawionych
opinii: 742
27.02.2024 18:57
3.5
ocena
Bardzo ciekawa gra, w której wcielamy się w widzących i rozmawiających z duchami mieszkańcami krainy Kalena. Będziemy w niej zagrywać proste akcje, poruszać się dzięki temu po mapie, zdobywać surowce i wznosić budynki. Kluczowym jest rozmawianie z duchami i przepędzani ich z planszy, za co dostajemy różne bonusy. Do tego dochodzi pewien wyścig, kto pierwszy "wciśnie" się na odpowiednie pola punktowe i odblokuje co lepsze umiejętności. Ładna, pastelowa gra (choć kilka kolorów mogło być innych lub nieco intensywniejszych), o prostych zasadach, fajnie wyglądająca na stole. Taki przerywnik pomiędzy czymś cięższym :)
Partner
Planszeo Planszeo
Reklama
Najlepsze gry planszowe, Wsiąść do Pociągu, Catan, Osadnicy z Catanu, najlepsze planszówki, Carcassonne gra, gry planszowe dla 2 osób, gry planszowe sklep, Splendor, Arnak, Everdell, tanie planszówki, gry na imprezę, Brass: Birmingham, Root, Tajniacy, 5 sekund, Pociągi gra planszowa, top gier planszowych, gry planszowe na prezent, Gloomhaven, Monopoly, Terraformacja Marsa, Scrabble cena, Azul, ranking gier planszowych, gry planszowe na imprezę, gry planszowe dla dzieci, top lista, aktualności gier planszowych, zapowiedzi gier, przedsprzedaże planszówek, kalendarz premier, Wiedźmin.
Wykorzystujemy pliki cookies do celów statystycznych, analitycznych, personalizacji treści i reklam oraz celów związanych z bezpieczeństwem naszego serwisu. Korzystanie ze strony planszeo.pl bez zmiany ustawień przeglądarki lub zastosowania funkcjonalności rezygnacji opisanych w Polityce Prywatności oznacza, że pliki cookies będą zamieszczana na urządzeniu, z którego korzystasz. Więcej na temat cookies znajdziesz w Polityce Prywatności dostępnej pod linkiem Polityka prywatności