INSTRUKCJA
Instrukcja jest napisana przejrzyście, łatwo jest zrozumieć zasady, co ułatwiają przykłady. Po jej przeczytaniu można łatwo wytłumaczyć zasady innym graczom.
TEMATYKA
Grając ma się wrażenie, że naprawdę jest się w świecie Harry’ego Pottera, ma się do czynienia z jego bohaterami, do czego przyczyniają się elementy gry. Siła klimatu Harry’ego Pottera jest tak duża, że osoby tylko trochę znające to uniwersum będą miały podobną przyjemność z rozgrywki co osoby zaznajomione.
MECHANIKA
Jest to gra typu deck building – w grze budujemy swoją talię. Na początku każdy gracz otrzymuje pule 10 kart, które są indywidualne dla każdego bohatera, czyli np. Harry Potter ma sowę Hedwigę, a Neville Longbottom żabę Teodorę. W każdej rundzie gracze biorą na rękę pięć kart, które zagrywają w czasie swojej tury. Rozbudowujemy swoją talię dzięki kupowaniu kart zaklęć, przedmiotów i sprzymierzeńców. Karty pozwalają nam zdobyć żetony z piorunami (żetony ataku), dzięki którym możemy zadawać ciosy czarnym charakterom, których musimy pokonać, aby wygrać poszczególne scenariusze.
CZAS ROZGRYWKI
Czas potrzebny na rozegranie jednego scenariusza może się różnić. Pierwszy scenariusz rozegramy w przedziale 0,5h - 1h, natomiast kolejne możemy grać nawet do 2,5 godziny, przez co gra może się niektórym dłużyć. Mimo to po rozegraniu jednego scenariusza chce się od razu przejść do kolejnego.
WYKONANIE
Elementy gry są wykonane starannie i czytelnie. Wszystkie ilustracje i napisy na kartach są w stylu Harry’ego Pottera. Większość elementów gry jest zrobiona z kartonu, z wyjątkiem znaczników mroku, które są metalowe.