Black week - najlepsze okazje w jednym miejscu
Black week

Gaja

Liczba graczy: 2 - 5
Czas gry: 30 minut
Wiek od: 8 lat
Trudność: Trudność Trudność Trudność
Autorzy: Olivier Rolko
Wydanie polskie: Lucrum Games
Wydanie oryginalne: TIKI Editions
Początek świata. Jeszcze nic nie istnieje, a czas dopiero rozpoczyna swój bieg. Powstają wody, lądy i życie. To Ty zdecydujesz jak będzie wyglądać Gaja – Matka Ziemia i gdzie osiedlą się pierwsi ludzie. W grze przy jednym stole zasiadają starożytni bogowie, którzy zdecydują jak będzie wyglądał świat i gdzie zamieszkają ich wyznawcy. Wygra ten, którego religia będzie dominująca - jako pie... czytaj dalej
Zaloguj się aby dodać komentarz
Użytkownik
Ocena
Opinia
Liczba wystawionych
opinii: 2
30.07.2024 21:57
3.0
ocena
Któż nie chciałby być bogiem? Kreować świat, niszczyć osady wyznawców innych bogów, a także zaludnić ziemię dziką zwierzyną? Gaja w pewnym stopniu umożliwia graczom poczucie, tej wielkiej wszechmocy. Tworzenie świata z kafelków jest bardzo przyjemne, ale najlepsza w tej grze jest negatywna interakcja, gdy w dwóch ruchach wyganiasz wyznawców rywala z jednego miasta, a potem przez poprawienie warunków bytowych w tej osadzie zasiedlasz ją swoim ludem. No i można rzucić piorunem i usmażyć całej miasto ot tak. Choć i tak nic nie przebije wulkanu zamieniającego okoliczne pola w pustynie i niszczącego okoliczne miasta. Nie jest to gra wybitna, ale daje ciekawe narzędzia, aby uprzykrzyć życie innym graczom. A czy może być coś lepszego niż rozwalenie misternych planów rywala przy użyciu pioruna?!
Liczba wystawionych
opinii: 151
22.06.2024 17:17
2.5
ocena
Gaja to dosyć dziwaczne i mocno uproszczone area control, z bardzo dynamicznie zmieniającą się sytuacją na planszy. Celem gry jest umieszczenie wszystkich naszych pionków na planszy lub celach wspólnych. Na planszy (która ciągle ulega zmianom), pionki kładziemy na miastach, ale tylko wtedy kiedy warunki (czyli kafle dookoła miasta) zostają spełnione. Kiedy się zmienią, pionek wraca do naszej puli. Inaczej się ma rzecz z celami, gdyż te są dla naszych pionków bezpieczną przystanią. Nie da się ich stamtąd usunąć. Celów nie ma jednak tyle, żeby można było na nich oprzeć całą grę, dlatego tak czy tak musimy przepychać się na planszy. Gra umożliwia tez wprowadzenie dodatkowych kart katastrof (jeszcze więcej negatywnej interakcji), jednak nie ratuje to wybitnie rozgrywki. Gra jest ok. Do dobrej czy bardzo dobrej brakuje jej dużo.
Partner
Planszeo Planszeo
Reklama
Najlepsze gry planszowe, Wsiąść do Pociągu, Catan, Osadnicy z Catanu, najlepsze planszówki, Carcassonne gra, gry planszowe dla 2 osób, gry planszowe sklep, Splendor, Arnak, Everdell, tanie planszówki, gry na imprezę, Brass: Birmingham, Root, Tajniacy, 5 sekund, Pociągi gra planszowa, top gier planszowych, gry planszowe na prezent, Gloomhaven, Monopoly, Terraformacja Marsa, Scrabble cena, Azul, ranking gier planszowych, gry planszowe na imprezę, gry planszowe dla dzieci, top lista, aktualności gier planszowych, zapowiedzi gier, przedsprzedaże planszówek, kalendarz premier, Wiedźmin.
Wykorzystujemy pliki cookies do celów statystycznych, analitycznych, personalizacji treści i reklam oraz celów związanych z bezpieczeństwem naszego serwisu. Korzystanie ze strony planszeo.pl bez zmiany ustawień przeglądarki lub zastosowania funkcjonalności rezygnacji opisanych w Polityce Prywatności oznacza, że pliki cookies będą zamieszczana na urządzeniu, z którego korzystasz. Więcej na temat cookies znajdziesz w Polityce Prywatności dostępnej pod linkiem Polityka prywatności