Liczba wystawionych
opinii: 32
15.12.2024 13:03
Gra typu wyścigowego z dużą dozą niebezpośredniej negatywnej interakcji. Chodzimy meeplami po rondlu i zbieramy owoce. To, o ile możemy się przesunąć i ile ich zbierzemy zależy od ilośći meepli na danym polu = możemy wpływać na to, co będzie dostępne dla przeciwnika. Kiedy skończą się dane owoce a ktoś stanie na polu z nimi, wszyscy muszą oddać wszystkie swoje owoce tego typu spowrotem do banku (bardzo irytujące, czasem nie ma jak się przed tym obronić a owoców ogólnie jest mało, więc to się zdarza). Realizujemy cele, kto pierwszy ten lepszy. Punkty są przydzielane za ilość dostarczonych owoców, więc z reguły jest remis a o wygranej decydują żetony. Znajdują się one po jednym obok każdego stosu celów i jak ostatni (4-ty) cel z danego stosu jest zrealizowany to rozpatrza się żeton, a to jest zawsze: kto do tej pory dostarczył więcej czegoś tam dostaje 5 punktów. Rozegrałam 3 partie i te żetony zawsze decydowały o tym, kto wygra. Mnie ta gra irytowała i nie będę do niej wracać. Zamiana zbioru na kartę celu dającą różne rzeczy jest w Splendor i tam działa to o niebo lepiej.
Liczba wystawionych
opinii: 718
23.10.2024 13:31
Bardzo podoba mi się mechanika, w której o liczbie pól, które przejdziemy decyduje liczba pionków na polu startu, a o sile akcji decyduje liczba pionków na polu mety. Proste, a jakże genialne. Niestety sama gra nie przypadła mi do gustu, to zwykłe zbieranie zasobów i spełnianie kontraktów. Trochę wieje nudą, na szczęście jest szybkie.
Ocena po 1 partii w 5 osób.