Liczba wystawionych
opinii: 230
29.03.2025 06:40
Gra jest pięknie wykonana, kolorowa, z akrylowymi pionkami wróżek, drewnianymi znacznikami many, kołowymi licznikami punktów i barwnie ilustrowanymi kartami grzybów a to wszystko w wyprasce i zamknięte w średniej wielkości, dość cienkim pudełku.
Jednocześnie dość prosta w zasadach i niekoniecznie tak samo prosta w rozgrywce.
Siadamy w kole i przed siebie będziemy zagrywać karty. Będą one tworzyć tor dla naszych wróżek, Każdy kładzie przed sobą wylosowaną jedną kartę startową i umieszcza tam swoją wróżkę.
Gra składa się z 2 rund, a w każdej z nich wykonamy 6 tur. W każdej turze swoje akcje wykonują wszyscy gracze w trzech fazach. Przy czym pierwszą i ostatnią rozgrywa się równolegle, natomiast po kolei począwszy od pierwszego gracza.
Na początku rundy każdy gracz otrzymuje 7 kart z talii z numerem rundy.
Tura przebiega następująco:
1. Wszyscy gracze wybierają jedną kartę z ręki a pozostałe odkładają w kierunku kolejnego gracza.
2. Począwszy od pierwszego gracza:
- Gracz odkrywa kartę.
- Gracz dokłada kartę przed siebie - może ją dołożyć po lewej lub po prawej swoich dotychczas wyłożonych kart lub nad jedną z już leżących kart tego samego typu (ten sam typ grzyba) o ile wysokość takiego stosu nie przekroczy 4 kart.
- Gracz przesuwa swoją wróżkę o tyle pól (kart lub stosów kart) ile wskazuje wartość ruchu na zagranej karcie (karty wszystkich graczy tworzą tor w formie kręgu po którym poruszają się wróżki).
- Na czyjej karcie zatrzyma się wróżka - ten gracz otrzymuje manę w wysokości zależnej od karty lub stosu kart, na którym zatrzymała się wróżka. Jeśli wróżka zatrzymała się na polu przeciwnika - pożytki otrzymuje przeciwnik, ALE... właściciel ma prawo wybrać spośród swoich - kartę lub stos kart tego samego typu (ten sam grzyb) - o ile takową ma - i również uzyskać z niej manę.
Gdy gracz zdobędzie 20 many wymienia ją na 1 punkt zwycięstwa.
3. Tura się kończy, każdy gracz przekazuje pozostałe karty do następnego gracza. Dodatkowo pierwszy gracz przekazuje wskaźnik pierwszego gracza.
Gdy zostaje jedna karta to runda się kończy. Nie zagrywa się ostatniej karty. Zamiast tego po pierwszej rundzie rozdaje się karty rundy drugiej, a po drugiej - podlicza punktację. Kto zdobył najwięcej punktów - wygrywa.
Co ciekawe, w wariancie dla 2 graczy nie ma modyfikacji draftu (symulowania trzeciego gracza). Natomiast wielkość talii zależy od liczby graczy (stosowne oznaczenia na talii). Nie rozdaje się też wszystkich kart (część pozostaje w pudełku).
W skrócie - takie zbieranie zestawów (set collection) z zamkniętym doborem kart (closed draft) z twistem związanym z punktacją (każda typ karty / grzyba - punktuje inaczej, a liczba punktów zależy od wysokości grzyba, ale też od innych czynników; jest też karta, która punktuje za to, że wróżka się nad nią przemieści, ale NIE zatrzyma).
Wydaje się banalne, ale nie jest. Nie jest też jakoś nadzwyczajnie trudne. Przyjemna, niezbyt długa gra dla każdego.