Liczba wystawionych
opinii: 83
26.12.2025 13:32
Spiż to dodatek, który pokazuje Dominat od tej bardziej dekadenckiej strony – pełnej groteskowych rozrywek, zakazanych używek i hipnotyzującego „piękna”. W pudełku dostajesz 16 „baśniowych” kart: nowe jednostki, wpływy, misje oraz przywilej, które wyraźnie zagęszczają klimat Elekta. 
W praktyce Spiż dorzuca do gry nowe narzędzia do budowania talii: dodatkowe jednostki potrafią mocno zamieszać w strefach, wpływy wprowadzają nieoczywiste efekty, a misje (w tym ta ze słynnym Żelaznym Rydwanem) potrafią zmienić układ sił na planszy, jeśli ktoś odpowiednio je rozegra. Zmienia się tempo partii – jest więcej mocnych efektów i sytuacji, w których jedna dobra karta robi ogromną różnicę. 
Lubię Spiż za to, że dodaje Elektorowi wyrazistego, „szalonego” posmaku – partie stają się bardziej filmowe i nieprzewidywalne, a niektóre rozgrywki pamięta się właśnie dzięki wydarzeniom z tego dodatku. To dobry wybór dla osób, które lubią podstawowego Elekta i chcą jeszcze więcej klimatu oraz odważniejszych efektów kart. Z drugiej strony, może nie spodobać się graczom ceniącym czystą przejrzystość i większą kontrolę – ze Spiżem robi się mocniej, dziwniej i mniej przewidywalnie
Partner
Liczba wystawionych
opinii: 5
05.08.2021 19:26
Mały dodatek, dobry na początek. Nie wprowadza prawie zmian w mechanice, tylko nowe karty. Nowa jednostka podstawowa - Błazen - daje większą elastyczność strategii i nieprzewidywalność ruchów przeciwnika, bo może "udawać" dowolną inną jednostkę podstawową. Trochę jednak mało w tym dodatku jednostek specjalnych.