-
Niedostępna

Efekt mocy: Gra fabularna

Wydanie polskie: Hengal
Efekt Mocy (Mechanika Efektu Mocy – MEM) to mechanika stworzona do grania w sposób mocno narracyjny, dynamiczny oraz wspierający rozwój bohatera gracza poprzez jego własne osiągnięcia (do tego właśnie służą Kamienie Milowe w mechanice, ale o nich opowiem więcej kiedy indziej). W jakim klimacie zrobiony jest MEM? Wszelkie potwory, atrybuty oraz narzędzia w podręczniku służą klimatowi Sci-... czytaj dalej
Efekt Mocy (Mechanika Efektu Mocy – MEM) to mechanika stworzona do grania w sposób mocno narracyjny, dynamiczny oraz wspierający rozwój bohatera gracza poprzez jego własne osiągnięcia (do tego właśnie służą Kamienie Milowe w mechanice, ale o nich opowiem więcej kiedy indziej).

W jakim klimacie zrobiony jest MEM?

Wszelkie potwory, atrybuty oraz narzędzia w podręczniku służą klimatowi Sci-fi i pod takie settingi jest pisany MEM. Nadaje się do grania w klimatach space opery, Star Wars, Mass Effect – między innymi przez fakt występowania w nich ogromnych zmian, wpływających na bohaterów graczy.

Chodzi o modyfikacje cielesne, zostanie cyborgiem, mutacje, czy też trening by zostać na przykład rycerzem gwiezdnego zakonu. Oczywiście jeżeli wyciągniemy samą podstawę, zmienimy nazwy atrybutów i utworzymy odpowiednią ilość sprzętu etc. to można grać na MEM w innym klimacie.

Co jest w MEM czego nie mają inne systemy/mechaniki ?

MEM łączy w sobie to co najbardziej lubi się w Fate, PbtA oraz innych systemach. Przy tym bije obydwa powyższe prostotą, która pozwala dobrze się bawić już po chwili od otwarcia podręcznika.

Stworzono przyjemny system walki, który pozwala mocno wykazać się kreatywnością i nie wymaga poznawania kilkudziesięciu stron przed sesją. Efekt Mocy to także zbiór prostych szablonów, do których można dopisać własne stworzenia, przeciwników albo przedmioty. Nawet będąc początkującym.

Zależy nam, by w krótkiej małej książeczce zawrzeć symboliczny kopniak inspiracji z mechaniką, gotową wesprzeć krótkie kampanie w naszych ulubionych uniwersach kosmicznych. Czy to sci-fi (Obcy, Kod Nieśmiertelności, Predator, Elex) czy też space opera (Gwiezdne Wojny, Strażnicy Galaktyki).

Wielką zaletą której nie posiadają inne systemy, jest bardziej naturalny system rozwoju bohatera.

Czy mogę poprowadzić przygodę w tym systemie moim dzieciom/początkującym graczom?

Bez trudu osoba nawet kompletnie nowa w grach fabularnych pojmie zasady tej mechaniki, zwłaszcza jeżeli osadzimy sesje w znanym jej uniwersum.

Czy to sama mechanika?

Początkowo miała być to sama mechanika, jednak pojawi się prosty setting specjalnie na potrzeby tej gry, więc z grubsza można określić to nawet systemem, jednak skupiamy się na mechanice.

Reklama
Najlepsze gry planszowe, Wsiąść do Pociągu, Catan, Osadnicy z Catanu, najlepsze planszówki, Carcassonne gra, gry planszowe dla 2 osób, gry planszowe sklep, Splendor, Arnak, Everdell, tanie planszówki, gry na imprezę, Brass: Birmingham, Root, Tajniacy, 5 sekund, Pociągi gra planszowa, top gier planszowych, gry planszowe na prezent, Gloomhaven, Monopoly, Terraformacja Marsa, Scrabble cena, Azul, ranking gier planszowych, gry planszowe na imprezę, gry planszowe dla dzieci, top lista, aktualności gier planszowych, zapowiedzi gier, przedsprzedaże planszówek, kalendarz premier, Wiedźmin.
Wykorzystujemy pliki cookies do celów statystycznych, analitycznych, personalizacji treści i reklam oraz celów związanych z bezpieczeństwem naszego serwisu. Korzystanie ze strony planszeo.pl bez zmiany ustawień przeglądarki lub zastosowania funkcjonalności rezygnacji opisanych w Polityce Prywatności oznacza, że pliki cookies będą zamieszczana na urządzeniu, z którego korzystasz. Więcej na temat cookies znajdziesz w Polityce Prywatności dostępnej pod linkiem Polityka prywatności