Poradnik prezentowy

Zainspiruj się najlepszymi planszówkami na prezent – od klasyków po świeże premiery.

Zobacz poradnik
Home
Szukaj
Premiery
Moje gry
Menu
-
Niedostępna

Echa RPG

Liczba graczy: 2+
Autorzy: Zbigniew Zych
Premiera: Styczeń 2026
Wydanie polskie: Lans Macabre Publishing
Minęło już siedem lat od Dnia. Ludzkość, niemal wytępiona po buncie SI, toczy brutalną walkę o zasoby. Planety, kolonie i stacje kosmiczne, które kiedyś były częścią imperium człowieka, zostały odcięte. Nikt nie wie, co się z nimi stało. Czas to zmienić. Echa RPG to narracyjna gra fabularna o przetrwaniu, paranoi i nadziei w brutalnym świecie science-fiction. O czym jest ta gra? - P... czytaj dalej
Minęło już siedem lat od Dnia. Ludzkość, niemal wytępiona po buncie SI, toczy brutalną walkę o zasoby. Planety, kolonie i stacje kosmiczne, które kiedyś były częścią imperium człowieka, zostały odcięte. Nikt nie wie, co się z nimi stało.

Czas to zmienić.

Echa RPG to narracyjna gra fabularna o przetrwaniu, paranoi i nadziei w brutalnym świecie science-fiction.

O czym jest ta gra?

- PARANOJA: SI zbuntowała się przeciw ludzkości, a choć wojna podobno została wygrana, strach nie odpuszcza.
- NADZIEJA: Z populacji zostały strzępy, brutalne wojny trwają, ale mimo to odbudowa trwa.
- PLEMIENNOŚĆ: Liczy się tylko twoja grupa: kolonia, załoga. Inni? To zasób, szansa albo zagrożenie.
- STRES I DESPERACJA: Granica między życiem a śmiercią jest cienka. Możesz wykorzystać stres... dopóki nie pękniesz.
- TECHNOLOGIA: zaawansowana, ale zużyta. Nie masz części zamiennych masz drut, szarą taśmę i swoje umiejętności.
- RUTYNA: To ona trzyma cię przy zdrowych zmysłach, utrzymuje morale i daje powód, by nie odpuszczać.

Dwa tryby:

1. MISJA RATUNKOWA: Wcielisz się w członka załogi statku kosmicznego, który rusza na misję ratunkową. Sercem gry będzie eksploracja, odnajdywanie śladów zaginionych i odkrywanie prawdy. Może odkryjesz, że nie wszyscy chcą być odnalezieni?
2. WALKA O PRZETRWANIE: Wcielisz się w członka społeczności, która przetrwała bunt SI, ale od siedmiu lat nie ma żadnego kontaktu z resztą ludzkości. Sercem gry będzie walka z izolacją, podziałami i kończącymi się zasobami. Czy wystarczy wam powietrza? Jedzenia? Nadziei?


Mechanika

Intuicyjne zasady oparte na rzutach 2k6 + cecha i dopasowanych do konwencji Ruchach.

10+ - pełny sukces
7-9 - sukces z konsekwencjami
6 i mniej - porażka

Miękkie i twarde Ruchy MG nadają tempo, tworzą zwroty akcji i eskalują napięcie.

Reklama
Najlepsze gry planszowe, Wsiąść do Pociągu, Catan, Osadnicy z Catanu, najlepsze planszówki, Carcassonne gra, gry planszowe dla 2 osób, gry planszowe sklep, Splendor, Arnak, Everdell, tanie planszówki, gry na imprezę, Brass: Birmingham, Root, Tajniacy, 5 sekund, Pociągi gra planszowa, top gier planszowych, gry planszowe na prezent, Gloomhaven, Monopoly, Terraformacja Marsa, Scrabble cena, Azul, ranking gier planszowych, gry planszowe na imprezę, gry planszowe dla dzieci, top lista, aktualności gier planszowych, zapowiedzi gier, przedsprzedaże planszówek, kalendarz premier, Wiedźmin.
Wykorzystujemy pliki cookies do celów statystycznych, analitycznych, personalizacji treści i reklam oraz celów związanych z bezpieczeństwem naszego serwisu. Korzystanie ze strony planszeo.pl bez zmiany ustawień przeglądarki lub zastosowania funkcjonalności rezygnacji opisanych w Polityce Prywatności oznacza, że pliki cookies będą zamieszczana na urządzeniu, z którego korzystasz. Więcej na temat cookies znajdziesz w Polityce Prywatności dostępnej pod linkiem Polityka prywatności