Minęło już siedem lat od Dnia. Ludzkość, niemal wytępiona po buncie SI, toczy brutalną walkę o zasoby. Planety, kolonie i stacje kosmiczne, które kiedyś były częścią imperium człowieka, zostały odcięte. Nikt nie wie, co się z nimi stało.
Czas to zmienić.
Echa RPG to narracyjna gra fabularna o przetrwaniu, paranoi i nadziei w brutalnym świecie science-fiction.
O czym jest ta gra?
- PARANOJA: SI zbuntowała się przeciw ludzkości, a choć wojna podobno została wygrana, strach nie odpuszcza.
- NADZIEJA: Z populacji zostały strzępy, brutalne wojny trwają, ale mimo to odbudowa trwa.
- PLEMIENNOŚĆ: Liczy się tylko twoja grupa: kolonia, załoga. Inni? To zasób, szansa albo zagrożenie.
- STRES I DESPERACJA: Granica między życiem a śmiercią jest cienka. Możesz wykorzystać stres... dopóki nie pękniesz.
- TECHNOLOGIA: zaawansowana, ale zużyta. Nie masz części zamiennych masz drut, szarą taśmę i swoje umiejętności.
- RUTYNA: To ona trzyma cię przy zdrowych zmysłach, utrzymuje morale i daje powód, by nie odpuszczać.
Dwa tryby:
1. MISJA RATUNKOWA: Wcielisz się w członka załogi statku kosmicznego, który rusza na misję ratunkową. Sercem gry będzie eksploracja, odnajdywanie śladów zaginionych i odkrywanie prawdy. Może odkryjesz, że nie wszyscy chcą być odnalezieni?
2. WALKA O PRZETRWANIE: Wcielisz się w członka społeczności, która przetrwała bunt SI, ale od siedmiu lat nie ma żadnego kontaktu z resztą ludzkości. Sercem gry będzie walka z izolacją, podziałami i kończącymi się zasobami. Czy wystarczy wam powietrza? Jedzenia? Nadziei?
Mechanika
Intuicyjne zasady oparte na rzutach 2k6 + cecha i dopasowanych do konwencji Ruchach.
10+ - pełny sukces
7-9 - sukces z konsekwencjami
6 i mniej - porażka
Miękkie i twarde Ruchy MG nadają tempo, tworzą zwroty akcji i eskalują napięcie.