W szalejącej burzy, na tle pradawnych murów Ravenloftu stoi wampir - hrabia Strahd von Zarovich. Potężny grzmot przetacza się nad wieżycami zamku. Wiatr zawodzi potępieńczo, gdy Strahd spogląda w kierunku niewielkiej wioski, Barovii.
Daleko w dole, lecz nie poza zasięgiem wampirzego wzroku, grupa poszukiwaczy przygód wkroczyła właśnie do jego dominium. Hrabia wykrzywia usta w przewrotnym uśmiechu, gdyż wszystko układa się po jego myśli. Ich wizyta jest nader spodziewana i oznacza tylko jedno - misterna intryga przynosi efekty.
Kolejna błyskawica rozdziera ciemność, Strahda jednak już nie widać. Nocną ciszę wypełnia jedynie zawodzenie wiatru.
Władca Ravenloftu wyprawia wystawną kolację. I wy jesteście na nią zaproszeni.
Dungeons & Dragons: Klątwa Strahda to przygoda dla postaci na poziomach 1-10. Scenariusz przenosi nas do Ravenloft - mrocznej krainy w której groza jest bytem niemal namacalnym. Klątwa Strahda to jedna z najlepiej ocenianych przygód w wieloletniej historii marki Dungeons & Dragons i zapewnia wiele dziesiątek godzin gry w bardzo charakterystycznym, mrocznym klimacie.
Za co pokochasz tę przygodę?
- Otwarta konstrukcja scenariusza pozwoli Twoim graczom na poczucie niemalże pełnej swobodę wyboru następnych kroków swojej drużyny.
- Utrzymana w klimacie gotyckiego horroru przygoda przypadnie do gustu wszystkim tym, którzy uwielbiają poczucie zagrożenia i świadomość, że nie są najpotężniejszymi pionami w okolicy.
- Wzięcie udziału w tej kampanii to niezapomniane przeżycie, które zostało dostrzeżone w 2016 przez krytyków Ennies (nagroda dla najlepszej przygody do gry fabularnej).
- Główny antagonista to postać o długiej historii i arcyciekawych pobudkach. Strahd von Zarovich jest szalenie satysfakcjonujący zarówno do prowadzenia, jak i do pokonania.
- Przygoda napisana w konsultacji z autorami oryginalnej przygody „Ravenloft” i uposażona w dziesiątki dodatkowych stron fabuły, przedmiotów, potworów i antagonistów.
- W polskiej edycji otrzymasz także dwustronną mapę (53 x 75 cm) bezpiecznie umieszczoną w specjalnej kieszonce z tylu okładki
- Scenariusz zyskuje na regrywalności dodając szczyptę niewiadomego dzięki zastosowaniu wróżby z Talii Tarokka, której efekt rozmieści pozytywne i negatywne akcenty spośród elementów scenariusza.
- Jednym z dodatków do przygody jest scenariusz Dom Śmierci, który można wykorzystać do swojej pierwszej sesji w D&D.
Piąta edycja Dungeons & Dragons® to najnowsza odsłona najbardziej popularnej gry fabularnej na całym świecie wydawanej od 1974 roku, aktualnie przez wydawnictwo Wizards of the Coast.
Klątwa Strahda stanowi rozszerzenie do trzech podręczników podstawowych: Player's Handbook (Podręcznika Gracza), Monster Manual (Księgi Potworów) i Dungeon Master's Guide (Przewodniku Mistrza Podziemi).