Życie to wielka przygoda albo wielkie nic – jeszcze nie zdecydowałeś, ale przynajmniej udało ci się zawęzić liczbę opcji. Masz mnóstwo życiowego doświadczenia, lecz trudno ci je przehandlować za dobra i usługi. Najwyższa pora wyruszyć na poszukiwania fortuny – swojej bądź cudzej, w zależności od tego, która się napatoczy. Na zachodzie leżą ziemie mlekiem i miodem płynące, pełne olbrzymich pszczół i jeszcze większych krów; na wschodzie kraina jajek i lukrecji. Na północy rozciągają się zdradliwe mokradła, a na południu zaufana dżungla. Niestety, wszystkie one zostały doszczętnie splądrowane… Słyszałeś legendy o piątej stronie świata, gdzie nie postała jeszcze ludzka stopa, a skarby czekają w dogodnych do zgarnięcia stertach. Masz swój miecz i wór mieszanki studenckiej, od prapradziada przekazywany z pokolenia na pokolenie. Zrekrutowałeś paru rekrutów i nająłeś kilku najemników; wypolerowałeś zbroję i wpędziłeś damę w opały. Wbijasz więc w ziemię znak „Szukam przygód, zaraz wracam” (a po namyśle jeszcze jeden: „Uwaga, groźny pies!” – żeby ludziom nie przychodziły do głowy żadne głupie pomysły), siodłasz wiernego rumaka i wyruszasz na wzachudnioc.
W nieznane to dodatek do gry Dominion. Zawiera 400 kart, 6 podkładek i 60 żetonów. Gracze znajdą w nim 30 nowych wzorów kart Królestwa – w tym, ponownie, karty Następstwa, które robią coś w przyszłych turach graczy – a także karty Rezerwy, które można zachować na właściwą chwilę. W nieznane! zawiera też 20 Zdarzeń, dzięki którym gracze mogą kupować coś innego niż karty, i żetony modyfikujące działanie kart. Nie ma w nim części kart niezbędnych do samodzielnej rozgrywki: mowa tu w szczególności o podstawowych kartach Skarbu i Zwycięstwa, kartach Klątwy i podkładce Śmietniska. Z tego względu do rozgrywki potrzebna jest gra podstawowa. W nieznane! można swobodnie łączyć z dowolnymi dodatkami z serii.