Black week - najlepsze okazje w jednym miejscu
Black week

Clash of Cultures: Monumentalna edycja

Liczba graczy: 2 - 4
Czas gry: 180 - 240 minut
Wiek od: 14 lat
Trudność: Trudność Trudność Trudność
Premiera: 10.11.2021
Dodruk: 11.08.2022
Wydanie polskie: Portal Games
Wydanie oryginalne: WizKids (I)
Imperium Rzymskie rozwija się w najlepsze, ale jego mieszkańcy nie mogą spać spokojnie. Wojowniczy Mongołowie szukają kolejnych terenów do podboju, Japończycy pragną nowych obszarów pod uprawę, a straszliwi Aztekowie chcą ofiar do złożenia swoim bogom. Ale zaraz, coś tutaj nie gra. Rzymianie, Aztekowie i Japończycy w jednym miejscu? Clash of Cultures: Monumentalna Edycja to porażająca w ... czytaj dalej

Oceny recenzentów

Clash skradł moje serce już od pierwszej partii, uwielbiam tego rodzaju gry, chociaż widzę w nich wiele minusów jak czas rozgrywki, downtime i przewaga bardziej doświadczonych graczy. Wciąż jednak 4X tego kalibru potrafi przedstawić nam epicką historię na planszy i niezapomnianą rozgrywkę, o której gracze dyskutują jeszcze na długo po grze. ~ Mateusz
Clash of Cultures Monumentalna Edycja to Bardzo rozbudowana gra cywilizacyjna pod względem możliwości decyzji i rozwoju swojej cywilizacji. Jest też zgodna z tytułem Monumentalna naprawdę jest tu spro zawartości. Bez wątpienia polecamy średniozaawansowanym graczom lubiącym się w tematach rozwoju cywilizacji ten wyjątkowy tytuł
Dla kogo? Gra dla osób poszukujących dużych gier na długie godziny. Czegoś z rozmachem i dużą dawką negatywnej interakcji. Zdecydowanie dla osób dorosłych - gra nie jest skomplikowana mechanicznie, ale o dużej ilości rzeczy należy pamiętać. O co chodzi? W Clash od culture wcielamy się w jedną z starożytnych cywilizacji, a naszym zadaniem będzie stworzenie jak najwspanialszego imperium. W grze będziemy tworzyć wspaniałe metropolie, odkrywać nowe lądy i oceany, rozwijać swoja kulturę i naukę oraz walczyć zarowno z barbarzyńcami jak i innymi graczami. Sama rozgrywka podzielona jest na 18 rund podzielonych na 6 epok. W każdej rundzie gracze będą wykonywać po trzy z sześciu dostępnych w grze akcji takich jak np. ruch, budowa, czy rozwój. Po wspomnianych 18 rundach następuje podliczanie punktów, a gracz posiadający ich najwięcej wygrywa. Odczucia: Mam z tą grą spory problem ponieważ wywołuje we mnie bardzo niejednoznaczne uczucia. Z jednej strony rozgrywka mnie jakoś szczególnie nie porywa. Chodzimy po planszy, budujemy różne domki, opracowujemy rozwinięcia i tyle...teoretycznie realizujemy jakiś plan, ale nie bardzo mi na nim zależało. Z drugiej strony, tak na dobrą sprawę cieżko jej coś zarzucić, bo jest dokładnie tym czym ma być. Tj. grą cywilizacyjną na planszy. Do tego nie mogę jej odebrać epickości i poniekąd klimatu. Sukcesywnie rozwijamy nasze imperium i ten progres możemy odczuć. Moim ulubionym elementem gry są wydarzenia, które naprawdę potrafią zamieszać - zwłaszcza, gdy nie opanuje się na czas rozprzestrzeniających się barbarzyńców. Natomiast elementem, który najmniej mi odpowiada jest bardzo duża ilość rzeczy, które trzeba pamiętać: Jak prawidłowo ułożyć kafelki podczas odkrywania, czy jest jakieś aktywne wydarzenie, jakie mam technologie? Teoretycznie wszystko to widać i jest czytelne, a przy częstszych rozgrywkach z pewnością się niweluje, nie mniej pierwsze parę rozgrywek przez to wybitnie się wydłuża. Co do odczuć z czasu gry to przyznaje, że z każdą kolejna partia jest lepiej. Gdy wszyscy gracze znają zasady i nikt jakoś szczególnie nie "zamula" można się zamknąć nawet w 3h. W innych wypadkach należy doliczyć min. 1h. Wykonanie: Gra wygląda świetnie. Poziom wykonania absolutnie nie budzi moich zastrzeżeń. Figurek jest mnóstwo, a ich kolory rzucają się w oczy na planszy, więc nigdy nie ma problemu z ogarnianiem co jest gdzie. Wprawdzie włócznie i cienkiego elementy się wyginają, a w moim egzemplarzu już na starcie były 2 połamane żagle, ale i tak uważam, że jest super. Karty są kolorowe ładne i bardzo czytelne. Planszetki gracza działają idealnie i również kafelek pomocy nie pozostawia żadnych niedomówień. Modularna plansza jest ekstra. Co prawda, jak się ma dwie lewe ręce to odkrywanie terenów bywa lekko upierdliwe, ale nie robi się tego w grze na tyle często, aby to przeszkadzało.
Reklama
Najlepsze gry planszowe, Wsiąść do Pociągu, Catan, Osadnicy z Catanu, najlepsze planszówki, Carcassonne gra, gry planszowe dla 2 osób, gry planszowe sklep, Splendor, Arnak, Everdell, tanie planszówki, gry na imprezę, Brass: Birmingham, Root, Tajniacy, 5 sekund, Pociągi gra planszowa, top gier planszowych, gry planszowe na prezent, Gloomhaven, Monopoly, Terraformacja Marsa, Scrabble cena, Azul, ranking gier planszowych, gry planszowe na imprezę, gry planszowe dla dzieci, top lista, aktualności gier planszowych, zapowiedzi gier, przedsprzedaże planszówek, kalendarz premier, Wiedźmin.
Wykorzystujemy pliki cookies do celów statystycznych, analitycznych, personalizacji treści i reklam oraz celów związanych z bezpieczeństwem naszego serwisu. Korzystanie ze strony planszeo.pl bez zmiany ustawień przeglądarki lub zastosowania funkcjonalności rezygnacji opisanych w Polityce Prywatności oznacza, że pliki cookies będą zamieszczana na urządzeniu, z którego korzystasz. Więcej na temat cookies znajdziesz w Polityce Prywatności dostępnej pod linkiem Polityka prywatności