Królestwo na rozdrożu zostaje najechane przez chciwych sąsiadów. Gdy klęska wydaje się nieunikniona, czarodzieje dokonują desperackiego aktu – otwierają szczelinę do królestwa chaosu. Potężne demony i ich słudzy zalewają krainę, przekształcając ją w pustkowie. Najeźdźcy stają twarzą w twarz z grozą, na którą nie są przygotowani. Zwykłe armie okazują się bezradne wobec upiorów i opętanych, którzy zwracają się przeciwko swoim. Jedynie elitarne jednostki, bohaterowie i magowie bitewni mogą przeciwstawić się siłom chaosu. Ich zadaniem jest kupić czas dla arcymagów, którzy przygotowują zaklęcie, mające zamknąć szczelinę. Jeśli chaos zniszczy zbyt wiele, nadzieja zostanie utracona, a mieszkańcy królestw poddadzą się zagładzie.
Gracze – samodzielnie lub w drużynach – wcielają się w siły chaosu lub obrońców królestwa. Chaos ma przewagę: wybiera cel ataku oraz siły, które na niego skieruje. Obrońcy muszą przewidzieć kierunek uderzenia i wysłać tam swoje wojska. Zwiadowcy i jasnowidze pomagają im w odkrywaniu ruchów wroga, a kluczowe zasoby rozsiane po krainie wskazują potencjalne cele Chaosu.
Każda ze stron musi tworzyć nowe armie i zarządzać swoimi siłami. Początkowe oddziały szybko się wyczerpują, a każda bitwa wymaga odpoczynku oraz odbudowy strat. Chaos potrzebuje zasobów z podbitych ziem do tworzenia nowych armii. Jednak grabież pochłania cenny czas, a zasoby z czasem się wyczerpują.
Gra zaczyna się, gdy siły chaosu mają siedem rund, aby zniszczyć kluczowe regiony królestwa. Obrońcy muszą przeciwdziałać atakom, przewidując ruchy przeciwnika i rozlokowując swoje oddziały. Złe decyzje mogą spowolnić Chaos, ale właściwa jednostka na granicy potrafi zatrzymać inwazję – przynajmniej chwilowo.