Liczba wystawionych
opinii: 6
16.09.2024 19:12
Magnaci: Gra o Rzeczpospolitą to strategia osadzona w realiach XVII-wiecznej Polski, która szczególnie przypadnie do gustu fanom historii i rywalizacyjnych gier. W grze wcielamy się w przedstawicieli rodów szlacheckich, walczących o wpływy i urzędy w państwie, a głównym celem jest pomnażanie majątku rodu w formie posiadłości szlacheckich. Każda decyzja polityczna przekłada się na różnorodne bonusy, co sprawia, że każda partia wymaga starannie przemyślanej strategii.
Jednym z najbardziej urzekających elementów gry jest pięknie wykonana mapa Rzeczpospolitej oraz wysokiej jakości komponenty – drewniane znaczniki i tekturowe elementy, takie jak karty graczy, żetony królów i epok. Wszystko to dodaje klimatu rozgrywce i sprawia, że można się w pełni zanurzyć w realiach szlacheckiej Polski.
Gra oferuje także interesujący balans między rywalizacją a współpracą. Choć gracze rywalizują o urzędy i wpływy, podczas najazdów muszą ze sobą współpracować, aby uniknąć rozbiorów państwa. To świetnie odwzorowuje polityczne intrygi i realia tamtych czasów, dodając grze dodatkowej głębi.
Jako fan historii, bardzo doceniam, jak dobrze gra oddaje ducha epoki, a każda partia dostarcza mi mnóstwo frajdy.
Liczba wystawionych
opinii: 257
11.03.2024 16:41
Ciekawa gra. Niestety szerzej nie znana, co więcej, w swoim czasie nie najlepiej przyjęta. Padła chyba ofiara jakiejś innej gry o nazwie Boże Igrzysko? Mogę coś mieszać, bo to zamierzchłe czasy.. generalnie niezbyt przyjaźnie przyjęta przez graczy. Tymczasem to całkiem interesująca propozycją - semikooperacja, z zaszytym mechanizmem indywidualnej rywalizacji ale i finalnie zdrady - możemy zdecydować się na to, kiedy wiemy, że nie wygramy indywidualnie i będziemy chcieli doprowadzić do rozbicia statku Nem.. oh wait.. do upadku Rzeczpospolitej. Tak , jesteśmy bowiem przedstawicielami rodów magnackich i przy pomocy członków tych rodów usiłujemy zadbać o powodzenie familii jak i całej ojczyzny. A w każdej rodzinie wiadomo, są wybitne asy i królowie.. nie walczące damy, itd.. ale także nędzne dwójki, trójki czy czwórki.. a wszystkich przecież trzeba zagospodarować.. część wysłać by licytowali najważniejsze urzędy, wszak te na pewno się przydadzą, resztę oddelegować na liczne fronty, do obrony granic.. zadbać trzeba też o siedziby magnackie.. wszak brzuchy czymś zapchać trzeba. Wrogowie są liczni, silni i silniejsi jeno, armie do obrony wystawiamy wspólnie.. Jan Paweł z Andrzejem.. ramię w ramię.. wiec czasem dajmy spokój z tą wojna, zagrajmy chłam, niech się Andrzej martwi. Gorzej jak Andrzej też pośle bloki na granicę.. wojna przegrana, rozbiór murowany. Jeden przeżyjemy, drugi pewnie też.. trzeci skończy zabawę i wszyscy przegramy.. zatem mądrze zarzadzajcie ręką. I nie zapomnijcie o pomyślności dla Polski..;)
Liczba wystawionych
opinii: 33
11.02.2024 16:47
Zachęcająca Polska okładka, Polska tematyka. Na tamten czas wydawała się ciekawa, jednak towarzystwu i mi nie podeszła, jednak nie miała tego czegoś. Została sprzedana.
Liczba wystawionych
opinii: 41
31.12.2022 17:46
Prosta gra z dużą dawką historii. Bardzo klimatyczna. Prost mechanika licytacji. Każdy ma takie same karty o sile 1-14 ale na kazdej karcie jest inna postać historyczna z danego rodu. Gra swietnie nadaje sie jako wprowadzenie w planszowki dzieki prostej mechanice a mimo to trzeba troszkę pokombinować. Nie spotkałem sie z negatywna reakcja na rozgrywke.