Podróże międzygwiezdne to ogromne wyzwanie. Każda taka wyprawa trwa sto lat i wymaga ogromnych ilości paliwa termojądrowego na bazie helu - wszystko po to, by dostarczyć niewielki ładunek. Ten zaś wystarcza jedynie na podtrzymanie życia dwóch wybudzonych członków załogi oraz kilku bioinżynieryjnych embrionów.
W Arrival wcielasz się w jedno z umysłów AI statku, z których każdy kieruje się własną, zaprogramowaną filozofią dotyczącą tego, czym jest udana kolonia. Statek przewozi dwa genetycznie zmodyfikowane gatunki ludzkie:
- Goomans – pionierów odpornych na promieniowanie, wzmocnionych przez symbiotyczne organizmy zwane „Goo”.
- Hikikomori – atroficznych ludzi, którzy zdalnie sterują robotami-odkrywcami.
Wasza ekspedycja dotarła do nowego układu gwiezdnego, zatrzymując się w punkcie Lagrange'a L1 pomiędzy dwoma nadającymi się do zamieszkania światami: większym Stor i mniejszym Liten. Planety te podzielone są na pięć poziomów, z których każdy charakteryzuje się innymi warunkami temperaturowymi, oznaczonymi kolorami.
Cel: Twoim zadaniem jest stworzenie dobrze prosperującej kolonii, zarządzając technologią, ekologią i społeczeństwem zgodnie z zaprogramowanymi dyrektywami sztucznej inteligencji. Czy skupisz się na terraformowaniu bioróżnorodnych ekosystemów tlenowych, rozwijaniu zaawansowanych technologii dla przyszłych podróży międzygwiezdnych, czy może na budowie stabilnej i kwitnącej cywilizacji?
Styl rozgrywki: Arrival można rozgrywać w trybie kooperacyjnym, rywalizacyjnym lub politycznym – w zależności od tego, jak rozwija się rząd kolonii.
Struktura tury:
- Faza wydarzenia: Rzuć kością, aby określić nowe wyzwanie.
- Wybór miejsc pracy: Wybierz dwa poziomy – jeden do rekrutacji pracowników i drugi, gdzie będą oni wykonywać swoje zadania.
- Faza budowy: Wydrukuj w 3D maksymalnie dwa pojazdy lub siedliska.
- Faza zasobów: Uprawiaj żywność i magazynuj ją w spichlerzu kolonii.
- Faza pracy: Wykonuj tyle zadań, na ile pozwala dostępna żywność.
Ale uwaga – jeśli twoje AI zgromadzi zbyt wiele nieufności lub wstydu, koloniści mogą cię opuścić. A być może, tylko być może, AI może ewoluować poza swoje pierwotne programowanie i stać się Grendelem - superinteligentną, nieśmiertelną istotą zdolną do przepisania własnego przeznaczenia.
Arrival można traktować jako samodzielną kontynuację Interstellar, osadzoną w uniwersum High Frontier.