- Jeszcze nie jesteście Magami Bram - wyjaśnia Brima, krocząc wzdłuż szeregu studentów. W jej delikatnym ciele kryje się ogromna moc. - Magowie Bram chronili nas od samego początku, odkąd spłonął świat i rozpoczęliśmy naszą wędrówkę w ciemność. To oni założyli Gravehold, nasz ostatni bastion. I jeśli pragniecie stanąć u boku tych żywych legend, musicie słuchać i się uczyć. Bezimienni znów powrócą. Jak zawsze. A Wy musicie być na to gotowi. Jesteście nadzieją naszej przyszłości. Jako młodzi uczniowie, dorastaliście wśród opowieści o magach bram. Brima, nauczycielka, najmądrzejsza z magów. Dezmodia, genialna mistrzyni wielkiej magii. Mist, stoicka przywódczyni i geniuszka taktyki. Malastar, rzemieślnik magii. Buntowniczy, potężny i nieustraszony - taki właśnie jest Xaxos. Ci magowie są Waszymi bohaterami. I jutro, po Waszej próbie, staniecie z nimi w jednym szeregu.
- Każde z Was musi przejść swoją próbę, aby nauczyć się dyscypliny i skupienia, narzędzi niezbędnych do obrony Gravehold. Bez Gravehold jesteśmy niczym. Być magiem bram, to poświęcić życie Gravehold. Kiedy zginiecie, zginiecie w obronie naszego miasta. Dopiero gdy zrozumiecie tę uniwersalną prawdę... będziecie gotowi stać się magami bram.
Aeon's End: Legacy jest zupełnie nowym wydaniem uwielbianej przez fanów karcianki. Jest to samodzielna gra, do rozegrania której nie potrzeba ani gry Aeon’s End, ani gry Aeons End: Wieczna Wojna.
Tym razem zagracie kampanię, co znaczy że będziecie kolejno otwierać zawarte w pudełku koperty z nowymi przygodami i wspólnie je przeżywać. W kopertach znajdziecie nowe karty i nowe Nemezis, z którymi będziecie się musieli zmierzyć. Z upływem gry zasady będą się zmieniać, a na karty Waszych instrukcji trafią odpowiednie naklejki.
Zasady rozgrywki w Aeon's End: Legacy bazują na tych z gry Aeon's End, ale zawierają drobne zmiany. Sugerujemy zapoznać się z całością instrukcji przed przystąpieniem do rozgrywki, co będzie też świetnym odświeżeniem reguł dla osób, które wcześniej grały w Aeon's End.
Aeon's End: Legacy to kooperacyjna gra karciana, oparta o mechanikę budowania talii, w której karty na żadnym etapie nie są tasowane. Celem graczy jest pokonanie Nemezis, zanim zniszczy ono Gravehold, lub zanim broniący go magowie bram padną z wyczerpania. Podczas każdej rundy, gracze i Nemezis rozgrywają swoje tury w losowej kolejności (zgodnie z kartą wyciągniętą z talii tur). Podczas ich trwania, gracze mogą aktywować Zaklęcia, pozyskiwać klejnoty, artefakty oraz zaklęcia z rynku zasobów oraz manipulować swoimi bramami. Każda z dołączonych do gry Nemezis, charakteryzuje się odmiennymi akcjami, jakie podejmuje w trakcie swojej tury i wymaga od graczy wypracowania innej strategii, aby ją pokonać.