Black week - najlepsze okazje w jednym miejscu
Black week
57,75 zł
Dostępna

Abyss: Kraken

Liczba graczy: 2 - 4
Czas gry: 45 - 60 minut
Wiek od: 14 lat
Trudność: Trudność Trudność Trudność
Dodruk: 24.11.2021
Dodatek do gry:
Wydanie polskie: Rebel
Wydanie oryginalne: Asmodee
Gildia Przemytników osiedliła się w samym sercu cmentarzyska gigantycznych morskich istot, w najczarniejszych odmętach królestwa Głębi. W tej budzącej niepokój nekropolii, korzystając z pomocy tajemniczych Krakenów, przedstawiciele Gildii handlują NEBULISAMI. Nebulisy, cudowne czarne perły, stanowią nieoficjalną walutę królestwa. To pieniądze splamione krwią. Przyspieszą Twoją drogę do w... czytaj dalej
Zaloguj się aby dodać komentarz
Użytkownik
Ocena
Opinia
Liczba wystawionych
opinii: 11
23.09.2024 19:16
3.5
ocena
Dodatek jest OK. Dołożyliśmy do gry i już nie wyciągamy, chociaż działa dużo ciekawiej na więcej graczy. Czarne Perły są fajne, kiedy faktycznie są wykorzystywane, podrzucane, jest parcie żeby się ich pozbyć. Nie podoba mi się figurka, uważam ją za element zupełnie bez sensu. Nowe karty lordów i nowe lokacje są spoko, zawsze to jakieś urozmaicenie.
Liczba wystawionych
opinii: 684
17.05.2024 11:53
3.5
ocena
Dodatek wprowadza zakazaną walutę, którą trzeba rozważnie zarządzać. Ten element podwyższa nieco poziom rozgrywki, ale jednocześnie daje więcej zabawy. Dobry dodatek. Ocena po 10 partiach w każdym składzie. Średni czas gry = 65 min.
Liczba wystawionych
opinii: 92
15.09.2022 15:07
5.0
ocena
Ponownie. Jeśli Abyss podpasował to ten dodatek także wprowadzi troszkę zmian do rozgrywki, z których najważniejszą są czarne perły, które są nie/dobre, w zależności od swojej zbudowanej podwodnej społeczności
Liczba wystawionych
opinii: 332
14.06.2022 23:05
4.5
ocena
Drugi pod względem niezbędności dodatek poza Lewiatanem to Kraken, który w baśniowy świat Abyssa wprowadza korupcję, zepsucie, podkładanie sobie świń, czyli pokazuje, że woda na dnie jest mętna. Do gry wkraczają nowi sojusznicy, zmiennokształtna rasa krakenów. Te karty nie mają określonej przynależności, więc podczas rekrutacji lorda mogą zastąpić dowolnego sojusznika. Ich usługi jednak kosztują coś więcej, niż utratę reputacji. Kraken nie trafia do puli osobistej świty sojuszników. Wykorzystanie go skutkuje dla nas przyznaniem tylu nebulisów, ile symboli czarnych pereł widnieje na karcie. Te nebulisy to czarnorynkowa waluta, która na koniec gry warta jest minus punkt wpływu za każdą posiadaną czarną perłę. Pozbywać się tych gorących kartofli możemy tylko pod warunkiem, że wydaliśmy już wszystkie zwykłe perły i tylko jednego nebulisa na akcję. Oczywiście, pierwszą rzeczą, o jakiej myślą gracze, jest płacenie nebulisem rywalowi za odkrytą przez niego kartę sojusznika podczas eksploracji. Ten kto jest najbardziej skorumpowany, jako gustowny dodatek do stosu czarnych pereł otrzymuje figurkę krakena i w duchu się cieszy, bo jest cała z macek i wygląda jak jakiś Baby C’thulhu. Kraken dodaje osiemnastu nowych lordów, po dwóch do każdej gildii oraz ekipę ośmiu zakapiorów z nowej gildii przemytników. Nowi lordowie mają dużo wspólnego z nebulisami, pozwalają naginać zasady ich używania, umożliwiają nowe zagrywki. Trzech lordów pozwala rezerwować lorda z dziedzińca, stos sojuszników w Radzie, zaklepać odkryte miejsce. Zasoby miejsc powiększają się o kolejne sześć płytek, wśród których są cztery sanktuaria. Te mroczne i klimatyczne lokacje są w istocie podwodnymi kasynami działającymi na licencji „push your luck”, operującymi własnym zestawem kart i na bank rządzi tam podwodna mafia. Wizyta w sanktuarium oznacza wylosowanie i wyłożenie karty z talii łupów. Takie karty to okazja do zdobycia punktów wpływu i przeróżnych nagród oraz bonusów. Hazard popłaca, lecz do czasu. Jakiś morał musi być. Nie gryź więcej, niż możesz przełknąć. Jeżeli decydujemy się zakończyć poszukiwania, to zgarniamy karty łupów wraz ze zdobytymi fantami i chodu. Jeżeli zaś buszujemy dalej i wyłożymy kartę o tej samej wartości, co już odkryta, to nasza przygoda się gwałtownie kończy, zdublowane karty przepadają, a my wracamy z nagrodami pocieszenia, o ile coś do tej pory zgromadziliśmy. Sanktuaria mogą dać spory zastrzyk wszelakiego dobra lub też zaoferować rozczarowująco niewiele. W ostatecznym rozrachunku ich działanie się matematycznie uśrednia, więc opinia o nich zależeć będzie od osobistych odczuć. Kraken to klasyczny dodatek, który z jednej strony daje więcej mniej więcej tego samego, a z drugiej wprowadza nowe mechaniki pozwalające na więcej negatywnej interakcji. Kto polubił podstawowego Abyssa na tyle, że chciałby spróbować wariacji na temat, śmiało może po Krakena sięgnąć. Plus figurka i nowe perły.
Reklama
Najlepsze gry planszowe, Wsiąść do Pociągu, Catan, Osadnicy z Catanu, najlepsze planszówki, Carcassonne gra, gry planszowe dla 2 osób, gry planszowe sklep, Splendor, Arnak, Everdell, tanie planszówki, gry na imprezę, Brass: Birmingham, Root, Tajniacy, 5 sekund, Pociągi gra planszowa, top gier planszowych, gry planszowe na prezent, Gloomhaven, Monopoly, Terraformacja Marsa, Scrabble cena, Azul, ranking gier planszowych, gry planszowe na imprezę, gry planszowe dla dzieci, top lista, aktualności gier planszowych, zapowiedzi gier, przedsprzedaże planszówek, kalendarz premier, Wiedźmin.
Wykorzystujemy pliki cookies do celów statystycznych, analitycznych, personalizacji treści i reklam oraz celów związanych z bezpieczeństwem naszego serwisu. Korzystanie ze strony planszeo.pl bez zmiany ustawień przeglądarki lub zastosowania funkcjonalności rezygnacji opisanych w Polityce Prywatności oznacza, że pliki cookies będą zamieszczana na urządzeniu, z którego korzystasz. Więcej na temat cookies znajdziesz w Polityce Prywatności dostępnej pod linkiem Polityka prywatności