Rok 1920. Na Europę pada cień zbliżającego się giganta, wznoszącego sierp i młot, aby rozbić imperialistyczny porządek Starego Kontynentu. Czerwona rewolucja szybko przeradza się w krwawą rzeź, napędzaną gwałtem, wyzyskiem i nienawiścią. W łunie pożarów bolszewicka fala prze na zachód. Na jej drodze do wycieńczonej Wielką Wojną Europy staje niedawno odrodzona Rzeczpospolita.
„1920” to asymetryczna dwuosobowa gra strategiczna o pierwszej bolszewickiej próbie podboju Europy. Sowieckie i polskie siły angażują się w szybkie kampanie, walcząc na ogromnym obszarze rozciągniętym od Smoleńska i Kijowa po Kraków i Warszawę. Czy Armia Czerwona zatriumfuje, wyciągając rękę ku buntującym się na powojenną biedę proletariatom Niemiec i Francji? Czy to może Polacy odniosą zwycięstwo, które określać będzie można jedynie „Cudem”?
Gracze mogą opanować grę poprzez cztery krótkie scenariusze, stopniowo wprowadzające w mechaniki linii kontroli jednostek, transportów kolejowych, przewagi w morale oraz pozwalające zrozumieć strategiczny kontekst teatru wojny, na którym toczą się działania. Dalsze zasady wprowadzają koncepty rewolucyjnej mobilizacji organizowanej przez znienawidzoną sowiecką policję polityczną Czeka, rozdartej lojalności Ukraińców, walczących po obu stronach frontu i formowania się polskiej Armii Ochotniczej.