Poradnik prezentowy

Zainspiruj się najlepszymi planszówkami na prezent – od klasyków po świeże premiery.

Zobacz poradnik
Home
Szukaj
Premiery
Moje gry
Menu
-
Niedostępna

Z więzienia

Liczba graczy: 2 - 5
Czas gry: 20 minut
Wiek od: 8 lat
Trudność: Trudność Trudność Trudność
Autorzy: Saashi
Premiera: Rok 2026
Wydanie polskie: Muduko
Wydanie oryginalne: Saashi & Saashi
1 A.M. Jailbreak to gra karciana, w której starasz się pomóc więźniom uciec… z Twojej ręki. Tak, dokładnie – masz na ręce karty więźniów i musisz przemycić ich przez tunel, nie zostawiając nikogo w tyle. Gra toczy się przy użyciu talii kart ponumerowanych od 1 do 8, z dodatkowymi kartami liderów, których wartość wybierasz w momencie zagrywania. Każdy gracz zaczyna z 12 kartami na ręce, a... czytaj dalej
1 A.M. Jailbreak to gra karciana, w której starasz się pomóc więźniom uciec… z Twojej ręki. Tak, dokładnie – masz na ręce karty więźniów i musisz przemycić ich przez tunel, nie zostawiając nikogo w tyle.
Gra toczy się przy użyciu talii kart ponumerowanych od 1 do 8, z dodatkowymi kartami liderów, których wartość wybierasz w momencie zagrywania. Każdy gracz zaczyna z 12 kartami na ręce, a pięć losowych kart trafia odkryte do „celi”, czyli wspólnego obszaru przy talii.

Podczas swojej tury, jeśli „tunel” (obszar na środku stołu) jest pusty, możesz zagrać 1 do 3 kart. Jeśli zagrywasz więcej niż jedną kartę, muszą mieć tę samą wartość lub tworzyć sekwencję liczbową. W przypadku lidera, musisz zadeklarować jego wartość, jeśli nie jest ona oczywista. Jeśli w tunelu już są karty, możesz zagrać taką samą liczbę kart jak poprzedni gracz albo o jedną więcej lub mniej. Jeśli nie jesteś w stanie (lub nie chcesz) spełnić tego warunku – pasujesz, a wszystkie karty z tunelu trafiają na stos kart odrzuconych. 

Po spasowaniu dobierasz dwie karty – z talii, z celi lub z obu źródeł. Jeśli zagrywasz karty, dobierasz jedną, a potem możesz dobrać jeszcze jedną dodatkową. (Na końcu należy uzupełnić celę do pięciu kart, jeśli brakuje).

Jedna poprawka do tego, co powyżej: zanim zagrasz lub spasujesz, możesz „strzelić do przodu”, czyli dołożyć jedną kartę do kart znajdujących się w tunelu po poprzednim graczu. Możesz to zrobić, dodając kartę o tej samej wartości (jeśli zagrał zestaw), lub dokładając kartę na jednym z końców sekwencji (jeśli zagrał ciąg). Dzięki temu pozbywasz się dodatkowej karty i zwiększasz rozmiar zestawu, który możesz zagrać w swojej turze.

Jeśli nie masz nic na ręce, nie dobierasz już kart i pomijasz wszystkie kolejne tury. Gdy 1–2 graczy „ucieknie” albo na spodzie talii pojawi się karta świtu, runda się kończy. Każdy, kto ma karty na ręce, zdobywa punkty równe liczbie pozostałych kart. Po trzech rundach wygrywa gracz z najniższym wynikiem.
Reklama
Najlepsze gry planszowe, Wsiąść do Pociągu, Catan, Osadnicy z Catanu, najlepsze planszówki, Carcassonne gra, gry planszowe dla 2 osób, gry planszowe sklep, Splendor, Arnak, Everdell, tanie planszówki, gry na imprezę, Brass: Birmingham, Root, Tajniacy, 5 sekund, Pociągi gra planszowa, top gier planszowych, gry planszowe na prezent, Gloomhaven, Monopoly, Terraformacja Marsa, Scrabble cena, Azul, ranking gier planszowych, gry planszowe na imprezę, gry planszowe dla dzieci, top lista, aktualności gier planszowych, zapowiedzi gier, przedsprzedaże planszówek, kalendarz premier, Wiedźmin.
Wykorzystujemy pliki cookies do celów statystycznych, analitycznych, personalizacji treści i reklam oraz celów związanych z bezpieczeństwem naszego serwisu. Korzystanie ze strony planszeo.pl bez zmiany ustawień przeglądarki lub zastosowania funkcjonalności rezygnacji opisanych w Polityce Prywatności oznacza, że pliki cookies będą zamieszczana na urządzeniu, z którego korzystasz. Więcej na temat cookies znajdziesz w Polityce Prywatności dostępnej pod linkiem Polityka prywatności