W poprzednim wpisie, który znajdziecie tutajpisałem o najlepszych grach ekonomicznych z tegorocznego Spiel. Tym razem pora na wrażenia z gier, które charakteryzuje duża interakcja między graczami. Nie jest ich już tak wiele, więc tym razem nie w formie topki.
Pillars of Heracles – gra, która niedługo pojawi się na Kickstarterze. Na papierze wygląda bardzo ciekawie, ponieważ łączy deck building i karty, którymi sterujemy ruchem na rondlu, a wszystko to służy do kontrolowania obszarów. Działa całkiem sprawnie i jest to taki area control, w którym nie walczymy, niszcząc jednostki, a staramy się utrzymać przewagę nad innymi graczami w regionach. Trudno ocenić po niecałej partii, ale na razie mam mieszane uczucia.
Ślimaki – jestem pod wielkim wrażeniem, jak dobrym odwzorowaniem Wormsów jest ta gra. Spodziewałem się może, że podczas rozgrywek będzie trochę więcej emocji nad stołem, ale mimo to gra spełniła oczekiwania i od strony mechanicznej działa bardzo sprawnie.
Sardegna – moje odkrycie już leciwej gry, ale w epickim wykonaniu (pudełko jest jednocześnie planszą do gry). Area control na maksymalnie 1 godzinę, z prostymi zasadami i ciągłym poczuciem napięcia. Wszystkim, z którymi grałem, bardzo się podobała.
7 Empires – reimplementacja Imperiala. Jest tu mniej ekonomii, a cała gra opiera się na interakcji na mapie. Dla mnie to taki Pax Pamir light. Gracze nie są bezpośrednio związani z konkretną frakcją, a w trakcie gry zdobywają wpływy, które później decydują o tym, jak mocno zapunktują za wynik jednego z 7 imperiów. Ogólne zasady są dość proste, ale w niektórych sytuacjach trzeba sięgać do instrukcji. Dla fanów interakcji – warto sprawdzić.
Ironwood - dwuosobówka, w której walczymy dwoma asymetrycznymi frakcjami i każda ze stron ma inne warunki zwycięstwa. Całość sterowana jest kartami i mamy tu zarówno planowanie poruszania się po planszy jak i odrobinę dedukcji. Zasady nie są bardzo trudne, ale opanowanie jak dobrze grać każdą z frakcji już wymaga trochę wysiłku. Na uwagę zasługuje przede wszystkim wykonanie i to, że frakcja Ironclad gra elementami z metalu, a Woodwalkers dysponują elementami z drewna. Ciekawa propozycja dla wielbicieli dwuosobówek.
Altay – budowanie talii i kontrola obszarów w ładnej oprawie graficznej od Paulo Mori. Czy coś może tu pójść nie tak? Niestety, gra eksponuje największe wady deck buildingu i nie próbuje ich ukryć. Aby aktywować niektóre karty z ręki, musimy w tej samej turze wygenerować konkretną kombinację surowców. Niestety, przez brak możliwości odchudzania talii, synergie na kartach są dość losowe, przez co nie czuje się kontroli nad tym, co robimy.
Najlepsze gry planszowe, Wsiąść do Pociągu, Catan, Osadnicy z Catanu, najlepsze planszówki,
Carcassonne gra, gry planszowe dla 2 osób, gry planszowe sklep, Splendor, Arnak, Everdell,
tanie planszówki, gry na imprezę, Brass: Birmingham, Root, Tajniacy, 5 sekund, Pociągi gra planszowa,
top gier planszowych, gry planszowe na prezent, Gloomhaven, Monopoly, Terraformacja Marsa,
Scrabble cena, Azul, ranking gier planszowych, gry planszowe na imprezę, gry planszowe dla dzieci, top lista,
aktualności gier planszowych, zapowiedzi gier, przedsprzedaże planszówek, kalendarz premier, Wiedźmin.
Wykorzystujemy pliki cookies do celów statystycznych, analitycznych, personalizacji treści i reklam oraz celów związanych z bezpieczeństwem naszego serwisu.
Korzystanie ze strony planszeo.pl bez zmiany ustawień przeglądarki lub zastosowania funkcjonalności rezygnacji opisanych w Polityce Prywatności oznacza, że pliki cookies będą zamieszczana na urządzeniu, z którego korzystasz.
Więcej na temat cookies znajdziesz w Polityce Prywatności dostępnej pod linkiem Polityka prywatności