Kalendarz adwentowy
Kalendarz adwentowy
Spiel Essen 2024 - gry z negatywną interakcją

Spiel Essen 2024 - gry z negatywną interakcją

W poprzednim wpisie, który znajdziecie tutaj pisałem o najlepszych grach ekonomicznych z tegorocznego Spiel. Tym razem pora na wrażenia z gier, które charakteryzuje duża interakcja między graczami. Nie jest ich już tak wiele, więc tym razem nie w formie topki.
Pillars of Heracles – gra, która niedługo pojawi się na Kickstarterze. Na papierze wygląda bardzo ciekawie, ponieważ łączy deck building i karty, którymi sterujemy ruchem na rondlu, a wszystko to służy do kontrolowania obszarów. Działa całkiem sprawnie i jest to taki area control, w którym nie walczymy, niszcząc jednostki, a staramy się utrzymać przewagę nad innymi graczami w regionach. Trudno ocenić po niecałej partii, ale na razie mam mieszane uczucia. 
Liczba graczy: 2 - 4
Czas gry: 90 - 120 minut
Wiek od: 14 lat
Autorzy: Oláh Tamás
Wydanie oryginalne: Apeiron Games
Ślimaki – jestem pod wielkim wrażeniem, jak dobrym odwzorowaniem Wormsów jest ta gra. Spodziewałem się może, że podczas rozgrywek będzie trochę więcej emocji nad stołem, ale mimo to gra spełniła oczekiwania i od strony mechanicznej działa bardzo sprawnie. 
Liczba graczy: 2 - 4
Czas gry: 45 - 60 minut
Wiek od: 10 lat
Wydanie polskie: Galakta
Wydanie oryginalne: Galakta
Premiera: 13.11.2024
Sardegna – moje odkrycie już leciwej gry, ale w epickim wykonaniu (pudełko jest jednocześnie planszą do gry). Area control na maksymalnie 1 godzinę, z prostymi zasadami i ciągłym poczuciem napięcia. Wszystkim, z którymi grałem, bardzo się podobała. 
Liczba graczy: 2 - 4
Czas gry: 60 minut
Wiek od: 11 lat
Trudność: Trudność Trudność Trudność
Autorzy: Stefan Dorra
Wydanie polskie: Dice & Bones
Wydanie oryginalne: Goldsieber Spiele
Premiera: 2025
7 Empires – reimplementacja Imperiala. Jest tu mniej ekonomii, a cała gra opiera się na interakcji na mapie. Dla mnie to taki Pax Pamir light. Gracze nie są bezpośrednio związani z konkretną frakcją, a w trakcie gry zdobywają wpływy, które później decydują o tym, jak mocno zapunktują za wynik jednego z 7 imperiów. Ogólne zasady są dość proste, ale w niektórych sytuacjach trzeba sięgać do instrukcji. Dla fanów interakcji – warto sprawdzić. 
Liczba graczy: 2 - 6
Czas gry: 90 - 150 minut
Wiek od: 13 lat
Autorzy: Mac Gerdts
Wydanie oryginalne: PD-Verlag
Altay – budowanie talii i kontrola obszarów w ładnej oprawie graficznej od Paulo Mori. Czy coś może tu pójść nie tak? Niestety, gra eksponuje największe wady deck buildingu i nie próbuje ich ukryć. Aby aktywować niektóre karty z ręki, musimy w tej samej turze wygenerować konkretną kombinację surowców. Niestety, przez brak możliwości odchudzania talii, synergie na kartach są dość losowe, przez co nie czuje się kontroli nad tym, co robimy. 
Liczba graczy: 2 - 4
Czas gry: 30 - 90 minut
Wiek od: 10 lat
Wydanie polskie: Galakta
Wydanie oryginalne: Ares Games
Premiera: I połowa 2025
Reklama
Najlepsze gry planszowe, Wsiąść do Pociągu, Catan, Osadnicy z Catanu, najlepsze planszówki, Carcassonne gra, gry planszowe dla 2 osób, gry planszowe sklep, Splendor, Arnak, Everdell, tanie planszówki, gry na imprezę, Brass: Birmingham, Root, Tajniacy, 5 sekund, Pociągi gra planszowa, top gier planszowych, gry planszowe na prezent, Gloomhaven, Monopoly, Terraformacja Marsa, Scrabble cena, Azul, ranking gier planszowych, gry planszowe na imprezę, gry planszowe dla dzieci, top lista, aktualności gier planszowych, zapowiedzi gier, przedsprzedaże planszówek, kalendarz premier, Wiedźmin.
Wykorzystujemy pliki cookies do celów statystycznych, analitycznych, personalizacji treści i reklam oraz celów związanych z bezpieczeństwem naszego serwisu. Korzystanie ze strony planszeo.pl bez zmiany ustawień przeglądarki lub zastosowania funkcjonalności rezygnacji opisanych w Polityce Prywatności oznacza, że pliki cookies będą zamieszczana na urządzeniu, z którego korzystasz. Więcej na temat cookies znajdziesz w Polityce Prywatności dostępnej pod linkiem Polityka prywatności