Kalendarz adwentowy
Kalendarz adwentowy
Gry "jeden vs wszyscy"

Gry "jeden vs wszyscy"

Lista polecanych gier w kategorii „jeden przeciw wielu”. Niektóre z tych tytułów są łatwo dostępne i bez problemu można je zamówić jeszcze przed Świętami. Znalazły się tu także gry trudniej dostępne, które nie zostały wydane po polsku, ale są na tyle wyjątkowe, że warto ich poszukać, chociażby w zagranicznych sklepach. 

Poradnik został stworzony przez pub Boardzilla.
Blog:
link 
Mroczna gra osadzona w świecie kosmicznego horroru. Na pokładzie statku kosmicznego Deimos, buntująca się sztuczna inteligencja przejmuje kontrolę, eliminując załogę z zimną precyzją. Jeden z graczy wciela się w tytułową sztuczną inteligencję, a reszta w astronautów, którzy muszą wypełnić swoją misję i unieszkodliwić A.D.E.L.E.. Gra opiera się na blefie i dedukcji – załoga musi współpracować i planować swoje ruchy, przewidując działania sztucznej inteligencji, podczas gdy ich przeciwnik manipuluje i blokuje ich postępy.
Liczba graczy: 1 - 5
Czas gry: 60 - 90 minut
Wiek od: 14 lat
Trudność: Trudność Trudność Trudność
Autorzy: Albert Reyes
Wydanie polskie: Galakta
Wydanie oryginalne: DMZ Games
Premiera: 19.06.2024
Gra osadzona w opuszczonej, wiktoriańskiej posiadłości. Gracze wcielają się w Ocalałych, którzy muszą współpracować, by uciec przed bezwzględnym Zabójcą czającym się w mroku. Ocalali szukają pięciu kluczy do wolności lub próbują naprawić radio, by wezwać pomoc, wykorzystując znalezione przedmioty i ukryte przejścia. Zabójca, kierując się pozostawionymi śladami, używa swoich zdolności, by eliminować ofiary jedna po drugiej. Czy uda się przetrwać noc, czy posiadłość pochłonie kolejne dusze? Terrorscape łączy napięcie, strategię i współpracę w emocjonującym wyścigu o przetrwanie.
Liczba graczy: 2 - 4
Czas gry: 30 - 45 minut
Wiek od: 14 lat
Trudność: Trudność Trudność Trudność
Autorzy: Jeffrey CCH
Wydanie polskie: Galakta
Wydanie oryginalne: ICE Makes
Premiera: 10.07.2024
Dodruk: I/II kwartał 2025
Gra planszowa osadzona w mrocznym świecie steampunkowego Wiktorianizmu, gdzie ludzkość staje się celem sztucznej inteligencji, znanej jako Wielka Maszyna. Konflikt rozgrywa się między siecią AI kontrolującą latające miasto a grupą bohaterów dążących do rewolucji. Grę można rozgrywać nie tylko w trybie jeden przeciw wielu, ale także w pełni kooperacyjnie, lub nawet solo. Miasto w tej grze składa się z ruchomych dzielnic, których układ zmienia się w trakcie gry, zapewniając unikalność każdej rozgrywki. Ciekawym mechanizmem, jest to, że bohaterowie mogą omawiać swoje plany tylko w obecności Wielkiej Maszyny, co wymaga kreatywności przy omawianiu swoich ruchów.
Liczba graczy: 1 - 4
Czas gry: 60 - 90 minut
Wiek od: 14 lat
Trudność: Trudność Trudność Trudność
Wydanie polskie: Czacha Games
Wydanie oryginalne: CrowD Games
Premiera: 23.11.2023
LISTY Z WHITECHAPEL / TAJEMNICA WHITEHALL te gry są na jednej pozycji, ponieważ jedna jest reimplementacją drugiej, dzięki czemu są bardzo podobne do siebie. W obu jeden z graczy wciela się w Kubę Rozpruwacza, a reszta w policjantów, którzy próbują go znaleźć. Kuba wykonuje swoje ruchy zapisując pola na kartce, a policjanci przemieszczają swoje pionki jawnie po planszy. Gracz wcielający się w mordercę musi sprytnie planować swoje ruchy, a jego gra opiera się głównie na trzymaniu nerwów na wodzy, podczas gdy dla policjantów to czysta dedukcja. Moim zdaniem gra błyszczy dla 3-4 graczy, ponieważ Kuba słyszy knowania śledczych, co daje najwięcej emocji. Główną różnicą w tych grach, jest to, że w Listach Kuba po każdym morderstwie musi wrócić do swojej kryjówki, podczas gdy w Whitehall od razu kieruje się do następnej ofiary, dzięki czemu Whitehall jest trochę szybsze, ale Listy mają dodatkową możliwość złapania Kuby poprzez znalezienie jego kryjówki. No i w Whitehall są (tanie) figurki a w Listach zwykłe pionki. Na tę chwilę Whitehall niestety dostępne jest tylko w jednym sklepie i to po angielsku.
Liczba graczy: 2 - 6
Czas gry: 60 - 90 minut
Wiek od: 14 lat
Trudność: Trudność Trudność Trudność
Wydanie polskie: Galakta
Wydanie oryginalne: Nexus Editrice
Dodruk: 25.04.2023
Liczba graczy: 2 - 4
Czas gry: 60 - 90 minut
Wiek od: 14 lat
Trudność: Trudność Trudność Trudność
Wydanie polskie: Galakta
Wydanie oryginalne: Giochi Uniti
Przenosi graczy w mroczne, klaustrofobiczne przestrzenie kosmicznej bazy. Jeden z graczy wciela się w samotnego astronautę, Bohatera, który próbuje przetrwać w nieznanej, pełnej niebezpieczeństw bazie. Jego przeciwnicy, agenci Zła, ukryci w ciemności, kontrolują potwory i zastawiają pułapki, aby uniemożliwić mu ukończenie misji.

To, co wyróżnia Alone, to ogromna różnica w perspektywie między bohaterem a agentami zła. Bohater widzi tylko niewielki fragment mapy, oświetlony latarką, podczas gdy przeciwnicy mają pełny widok na całą bazę. Ta asymetria sprawia, że rozgrywka jest pełna napięcia i wymaga zarówno sprytu, jak i dedukcji.
W pudełku znajdziemy wszystko, czego potrzebujemy, aby przenieść się w kosmiczny horror: figurki potworów i bohaterów, modułowe elementy map, karty akcji, przedmiotów i misji, żetony do śledzenia zdrowia i zasobów oraz wiele innych elementów. Bogate wyposażenie pozwala na stworzenie wielu różnych układów bazy i zapewnia dużą różnorodność rozgrywki.

Alone polecam osobom, szukającym nietuzinkowych dungeon crawlerów, w którym role są odwrócone.
Liczba graczy: 2 - 4
Czas gry: 60 - 120 minut
Wiek od: 13 lat
Trudność: Trudność Trudność Trudność
Wydanie polskie: Galakta
Wydanie oryginalne: Horrible Guild
Premiera: 30.03.2022
Asymetryczna gra planszowa oparta na mechanice dedukcji i ukrytego ruchu, osadzona w świecie pełnym intryg i zdolności parapsychicznych. Historia gry opowiada o tajnej organizacji Mind MGMT, która kiedyś ratowała świat przed globalnymi kryzysami, jednak z czasem uległa korupcji i obecnie dąży do globalnej dominacji. Przeciwko niej występują zbuntowani agenci, którzy, wykorzystując swoje umiejętności, próbują powstrzymać jej złowrogie plany.

Rozgrywka polega na rywalizacji między graczem kontrolującym Mind MGMT a resztą uczestników, wcielających się w agentów. Gracz sterujący organizacją ukrywa swoje ruchy na mapie, starając się odwiedzać lokalizacje zgodne z wylosowanymi cechami i korzystając z pomocy Nieśmiertelnych, którzy utrudniają przeciwnikom zdobywanie informacji. Zbuntowani agenci dedukują położenie Mind MGMT, zadając pytania i analizując odpowiedzi, a do śledzenia tropów używają suchościeralnych notatek. Mind MGMT wygrywa, jeśli uda jej się zrekrutować 12 nowych członków lub przetrwać 16 tur, podczas gdy zbuntowani agenci muszą schwytać przeciwnika, trafnie wskazując jego aktualne położenie.

Gra wymaga znajomości języka angielskiego, ponadto jest ciężko dostępna, ale jej niesamowicie klimatyczne wykonanie i ciekawy sposób dedukcji sprawiły, że musiałem umieścić o niej wspomnieć.
Liczba graczy: 2 - 5
Czas gry: 45 - 75 minut
Wiek od: 13 lat
Wydanie oryginalne: Off the Page Games
Gra planszowa inspirowana kultowym filmem „Szczęki”, która oddaje jego napięcie i emocje w dwóch odmiennych fazach rozgrywki. Jeden z graczy wciela się w groźnego rekina ludojada, który atakuje turystów wokół wyspy Amity, podczas gdy pozostali gracze grają jako Brody, Hooper i Quint, starając się go powstrzymać.
Pierwsza faza, Amity Island, to etap tajnego ruchu, w którym rekin porusza się po wodach wokół wyspy, atakując pływaków i unikając wykrycia. Gracze wcielający się w łowców próbują zlokalizować rekina, jednocześnie ratując zagrożonych turystów.

Druga faza, The Orca, przenosi rozgrywkę na pokład tonącej łodzi, gdzie następuje finałowe starcie. Brody, Hooper i Quint, uzbrojeni w broń i sprzęt, próbują przewidzieć, gdzie rekin zaatakuje, aby skutecznie go powstrzymać. Tymczasem rekin zyskuje element zaskoczenia, uderzając w nieoczekiwanych momentach.
Gra wiernie oddaje atmosferę klasycznego thrillera, łącząc strategię z napięciem i dynamiczną akcją. Dzięki asymetrycznej mechanice oferuje różnorodne doświadczenia zarówno dla gracza wcielającego się w rekina, jak i dla łowców. To doskonały wybór dla fanów filmów i emocjonujących gier strategicznych.

Gra podobnie do Mind MGMT nie została wydana w Polsce, więc polecamy tylko osobom znającą język angielski. UWAGA gra ma dwie wersje – jedna wydana przez Ravensburgera, a druga przez Shuffle Retro. My polecamy tą wersję od Ravensburgera!
Liczba graczy: 2 - 4
Czas gry: 60 minut
Wiek od: 12 lat
Trudność: Trudność Trudność Trudność
Autorzy: Prospero Hall
Wydanie polskie: Ravensburger
Wydanie oryginalne: Ravensburger
Reklama
Najlepsze gry planszowe, Wsiąść do Pociągu, Catan, Osadnicy z Catanu, najlepsze planszówki, Carcassonne gra, gry planszowe dla 2 osób, gry planszowe sklep, Splendor, Arnak, Everdell, tanie planszówki, gry na imprezę, Brass: Birmingham, Root, Tajniacy, 5 sekund, Pociągi gra planszowa, top gier planszowych, gry planszowe na prezent, Gloomhaven, Monopoly, Terraformacja Marsa, Scrabble cena, Azul, ranking gier planszowych, gry planszowe na imprezę, gry planszowe dla dzieci, top lista, aktualności gier planszowych, zapowiedzi gier, przedsprzedaże planszówek, kalendarz premier, Wiedźmin.
Wykorzystujemy pliki cookies do celów statystycznych, analitycznych, personalizacji treści i reklam oraz celów związanych z bezpieczeństwem naszego serwisu. Korzystanie ze strony planszeo.pl bez zmiany ustawień przeglądarki lub zastosowania funkcjonalności rezygnacji opisanych w Polityce Prywatności oznacza, że pliki cookies będą zamieszczana na urządzeniu, z którego korzystasz. Więcej na temat cookies znajdziesz w Polityce Prywatności dostępnej pod linkiem Polityka prywatności