Scythe - zestaw pionków graczy 3D
Uwaga! W dniu 02.05.2024 nie pracujemy. Z wysyłką Waszych zamówień wracamy od 6 maja. Miłego weekendu!
Zarabianie pieniędzy na elektryczności? Zbijanie kokosów na elektryczności? Co za świetny pomysł!!! Czy powinienem używać węgla lub oleju do wytwarzania prądu w tradycyjny sposób? A może te zasoby wyczerpią się w przyszłości? A może przyszłość leży w spalaniu śmieci? Z pewnością energia jądrowa jest bardzo zachęcająca. Jeśli tylko rząd zatroszczy się o składowanie odpadów atomowych przyniesie to spory zysk. Oczywiście możesz używać bardziej ekologicznych źródeł energii i być niezależnym od zasobów. Ale czy takie rozwiązanie będzie wystarczająco wydajne, aby zaspokoić wszystkich klientów? No i nie zapomnij o rywalach. Konkurencja nie śpi. Analizuj jakie elektrownie budują, jakie miasta mają w zasięgu, od jakich zasobów zależy ich sukces i jakimi nowymi elektrowniami się interesują.
W trakcie gry licytuje się elektrownie (np. atomowe, wiatrowe, itp.), których następnie używa się do podłączania miast do swojej sieci energetycznej. Niektóre rodzaje elektrowni wymagają specyficznych surowców (np. węgla, uranu), których ceny i dostępność zmienia się dynamicznie na rynku.
Zwycięzcą zostaje osoba, która podłączyła do swojej sieci i zaopatruje w energię największą liczbę miast.
Gra została laureatem nagrody Gra Roku 2007 - tym samym została uznana za najlepszy tytuł wydany w naszym kraju w 2007 roku.
Jakie zmiany na lepsze wprowadza wersja doładowana?
- Dodatkowe drewniane elementy: młotek aukcyjny, 1 znacznik zniżki, 1 znacznik "Etap 2" oraz 1 znacznik "Koniec gry";
- Dodatkowe zasady, specyficzne dla planszy "Niemcy";
- Dodatkowe zasady, specyficzne dla planszy "USA";
- Nowe zasady odnośnie najtańszej karty elektrowni;
- Nowe zasady gry w 2 osoby;
- Znaczniki paliw w kształtach odpowiadających każdemu rodzaju paliwa osobno;
- Zmieniony tor kolejności w rundzie, umożliwiający śledzenie kolejności w trakcie każdej tury;
- Zmienione grafiki elektrowni i paliw na kartach;
- Zmienione koszulki kart "małych elektrowni".
Podstawowe informacje
Liczba graczy: 2-6 osób
Wiek: od 12 lat
Czas gry: ok. 120 minut
Wydawca: Lacerta
Projektant: Friedemann Friese
Wydanie: polskie
Instrukcja: polska
Zawartość pudełka:
- dwustronna plansza (USA / Niemcy)
- 43 karty elektrowni
- ponad 200 drewnianych znaczników
- pieniądze używane w grze
- instrukcja
Recenzje
Zobacz koniecznie:
Opinie o produkcie
Ocena ogólna:
Ocena rozgrywki:
Złożoność:
Losowość:
Interakcja:
12 innych produktów w tej samej kategorii:
Garden Nation (edycja angielska)
Crusaders: Thy Will Be Done (edycja angielska)
Cuba Libre, 4th Printing (edycja angielska)
The Palace of Carrara (edycja angielska)
Peaky Blinders: Faster than Truth (edycja angielska)
Klienci, którzy kupili ten produkt, kupili również
Neuroshima HEX: SMART (edycja 3.0)
Welcome To... Miasteczko marzeń
Najlepsza Gra o Kotach + karta promo
Ocena ogólna:
Ocena rozgrywki:
Złożoność:
Losowość:
Interakcja: