- MAGIC THE GATHERING
- POKEMON TCG
- WARHAMMER 40000
-
AGE OF SIGMAR
- ZESTAWY I PODRĘCZNIKI AOS
- CITIES OF SIGMAR
- DAUGHTERS OF KHAINE
- FYRESLAYERS
- IDONETH DEEPKIN
- KHARADRON OVERLORDS
- LUMINETH REALM-LORDS
- SERAPHON
- STORMCAST ETERNALS
- SYLVANETH
- BEASTS OF CHAOS
- BLADES OF KHORNE
- DISCIPLES OF TZEENTCH
- HEDONITES OF SLAANESH
- MAGGOTKIN OF NURGLE
- SKAVEN
- SLAVES TO DARKNESS
- FLESH-EATER COURTS
- NIGHTHAUNT
- OSSIARCH BONEREAPERS
- SOULBLIGHT GRAVELORDS
- GLOOMSPITE GITZ
- OGOR MAWTRIBES
- ORRUK WARCLANS
- SONS OF BEHEMAT
- GAMES WORKSHOP
- STAR WARS LEGION
- GRY KARCIANE
- GRY BITEWNE
- GRY RPG
- GRY PLANSZOWE
- AKCESORIA
- MODELARSTWO
- FUNKO POP!
- POZOSTAŁE
- TURNIEJE I LIGI
- Pozostałe

Dixit
Cena brutto:
Charakterystyka:
Dixit PL-familijna gra planszowa
Wstrzymajna chwilę oddech! Karty zostały odkryte. Ich wspólną cechą jest tajemniczezdanie, lecz tylko jedna z kart jest do niego kluczem. Użyj swojego sprytu iintuicji, by nie dać się złapać w pułapkę zastawioną przez pozostałych graczy
Dixit to wesoła i zaskakująca gra skojarzeń do wspólnego odkrywania w gronie przyjaciół i rodziny.
Naczym to polega?
Każdy
gracz w swojej turze staje się bajarzem. Wybiera spośród swoich 6 obrazków jeden
i wymyśla do niego skojarzenie. Zdanie może być pojedynczym słowem, dźwiękiem,
cytatem - nie ma tu ograniczeń, można nawet coś zaśpiewać! Następnie pozostali
gracze wybierają spośród swoich kart taką, która ich zdaniem najlepiej pasuje do
hasła bajarza i kładą zakrytą na stole. Bajarz przetasowuje wszystkie te karty,
łącznie ze swoją i układa je na stole, odkrywając. Gracze (poza bajarzem) w
tajemnicy głosują, która karta jest tą kartą, do której bajarz wymyślał
skojarzenie. Kiedy wszyscy dokonają wyboru, rozpoczyna się przyznawanie
punktów.
Jeśli nikt nie zgadnie, która karta należała do bajarza, bo jego skojarzenie było zbyt abstrakcyjne, to nie otrzymuje on żadnych punktów, a nagradzani są pozostali gracze. Podobnie jeśli wszystkie głosy wskażą kartę bajarza – to znaczy, że skojarzenie było za proste, albo zbyt dosłowne. W innych kombinacjach przydzielane są punkty i uwaga, jeśli którykolwiek z graczyzagłosuje na zagraną przez Ciebie kartę, bo zagrałeś coś co jego zdaniem lepiejpasowało do skojarzenia to dostajesz bonusowe punkty!
Warto więc sprytnie zagrywać karty, próbując zmylić innych graczy, jednocześnie zachowując te, do których mamy ciekawe skojarzenie i czekając z ich zagraniem do momentu, aż przyjdzie Twoja kolej.
Pamiętaj, że jeden obraz jest wart więcej niż tysiąc słów!
Autorem gry jest Jean Louis Roubira, lekarzpracujący w szpitalu w Poitiers z młodymi pacjentami przeżywającymi trudności w środowisku szkolnym i poza nim. Po kilku rozgrywkach w Dixit zaobserwowano unich znaczną poprawę formułowanych wypowiedzi oraz relacji z innymi ludźmi. Gramoże służyć również jako narzędzie pedagogiczne i terapeutyczne.
Zawartość
pudełka:
- 84 wielkoformatowe karty
- 1 plansza z torem punktów
wewnątrzpudełka
- 6 drewnianych pionków królików
- 36 znaczników
głosowania
- instrukcja
3558380083443 | |
23 (23%) | |
szt. | |
GRY RODZINNE |