Piraci to bardzo wdzięczny temat gier planszowych, ale nie tylko ? w sumie idealnie sprawdza się przy bardzo wielu różnych typach produktu. Odzwierciedla nasze zamiłowanie do przygody i podróżowania ? odkrywania wszystkiego, co nowe i tajemnicze. Wyraża nasze pragnienia ? bycia prawdziwie wolnym i niezależnym, popłynięcia za horyzont, gdzie wzrok nie sięga, ale także poczucie sprawiedliwości społecznej, bo korsarze grabili bogatych, sami cierpiąc niedostatek.
My uwielbiamy gry z drewnianymi komponentami, to nasza osobista tęsknota za tym, co naturalne, nie przetworzone chemicznie i nie poddane obróbce przemysłowej. Po otwarciu pudełka ucieszyło nas, że figurki żaglowców są rzeczywiście całkiem spore, wyglądają ładnie, a i pasują do kompozycji planszy. Pomysł ze skarbami w formie pierścieni jest wygodny i szybki w obsłudze ? w sumie też ciekawszy niż często spotykane kosteczki zasobów. Kompas tworzący jednolitą całość z mapą, po której się poruszamy przyjemnie się kręci i dodaje uroku ? myślimy wtedy o nieznanym, niepewnym losie marynarzy. Fajnie, że jest znacznik tornada, a nie jakiś tekturowy żeton. Wizualnie gra jest dopracowana.
W nocie biograficznej przedstawiającej sylwetkę autora gry opisano, że dla niego dobra pozycja, to taka ?w której istnieje kilka dróg do zwycięstwa? ? my się w pełni zgadzamy stąd od razu pojawiły się pozytywne wibracje. Instrukcja zawiera bajkowe wprowadzenie, kiedy ma się dzieci, takie wstawki fabularne działają na wyobraźnię i tworzą atmosferę gry.
Przeznaczona jest dla dzieci od 6 roku życia, ale przy asyście rodziców można ten wiek obniżyć. Nasza wielka morska wyprawa zajmuje ok. 20 minut, a z niesprzyjającymi wiatrami zmaga się od 2 do 4 walecznych korsarzy.
Na łowy po skarby wyruszamy z macierzystych portów na rogach planszy. Wygrywa gracz, który jako pierwszy w swoim porcie zgromadzi co najmniej 9 złotych pierścieni.
Poruszamy się zgodnie ze wskazówkami zegara opływając wyspy w poszukiwaniu skarbów. Gracz rozpoczynający kładzie znacznik tornada nad wybranym lądem i rzuca kostką przesuwając okręt o wybraną liczbę oczek. Każda wyspa to jedno pole, na którym mogą znajdować się maksymalnie dwa statki. Jeśli nasza lokacja będzie już zajęta, poruszamy się o jedno pole dalej.
Ikona z zamkniętą skrzynią oznacza, że ładujemy na pokład wybraną wielkość ładunku, nie większą jednak niż wskazuje cyfra. Można także zostawić kosztowności i nie wziąć niczego. Kiedy wieko jest otwarte, to oszołomieni bogactwem musimy wziąć wszystko ? jeśli statek przekroczy tonaż ? będzie miał więcej niż 7 pierścieni, to się wywróci i stracimy większą część uzbieranego wcześniej bogactwa! Pozostaną nam 3 pierścienie ? tak, pazerność nie popłaca!
http://mlodygiercownik.pl/2016/10/13/recenzja-gry-planszowej-ahoj-piraci/