Mój koszyk

Gry towarzyskie > Imprezowe > Podejrzani

Podejrzani

97.80 zł

Produkt niedostępny

Gracze jako detektywi starają się odkryć sprawcę przestępstwa. Mamy dwunastu gniewnych podejrzanych i tylko jednego świadka, którego trzeba przesłuchać.

Opis gry, czyli akta sprawy

Trwa policyjne polowanie na nieuchwytnego przestępcę. Wreszcie, po kilku miesiącach bezowocnych działań, nastąpił przełom w śledztwie – znalazł się jeden ŚWIADEK. Policji udało się dotrzeć do osoby, która ma ważne informacje. Świadek przez długi czas prowadził z przestępcą rozmowy przez Internet, nigdy go jednak nie spotkał i niestety nie potrafi opisać jego wyglądu. Nie jest też pewny, jakiej jest płci. Za to doskonale orientuje się w gustach, poglądach i nawykach przestępcy. Policja posiada akta 12 podejrzanych osób. Czy detektywi zdołają ustalić, która z nich jest poszukiwanym złoczyńcą?

A zatem jeden z graczy wciela się w rolę świadka (i zakłada specjalną czapeczkę!), natomiast pozostali uczestnicy gry przyjmują rolę detektywów, którzy go przesłuchują. Problem w tym, że świadek na wszelkie pytania może odpowiadać jedynie TAK lub NIE. Przy tym pytania nigdy nie dotyczą cech fizycznych podejrzanego. Trzeba więc uruchomić wyobraźnię, dyskutować i odgadnąć charakter podejrzanych wyłącznie na podstawie ich wyglądu. Niełatwa sprawa...

Podejrzani to gra, która rozkręci każdą imprezę. Świetnie sprawdza się w grupie znajomych, pozwala też przełamywać lody w nieznanym towarzystwie.

Jak grać?

Wariant kooperacyjny:

  • Jeden z graczy wciela się w rolę świadka. Otrzymuje informację, który spośród 12 podejrzanych jest poszukiwanym przestępcą.
  • Śledczy zadają świadkowi pytania, na które ten może odpowiadać tylko "tak" albo "nie".
  • Po każdym pytaniu śledczy muszą zwolnić co najmniej jednego z podejrzanych.
  • Im szybciej śledczy wypuszczą wszystkich niewinnych i ustalą tożsamość przestępcy, tym lepszy wynik. Jeśli jednak pochopnie wypuszczą przestępce śledztwo kończy się niepowodzeniem!

Wariant rywalizacyjny:

  • Mamy dwa zespoły śledcze i dwóch świadków, którzy znają tożsamość przestępcy.
  • Zespoły naprzemiennie zadają pytania swoim świadkom i oczyszczają z zarzutów kolejnych podejrzanych. Im więcej zwolnionych podejrzanych, tym wyższa punktacja zespołu. Za chwytanie przestępcy zespół otrzymuje premię punktową, zaś za jego wypuszczenie karę.
  • Rozgrywamy kilka śledztw do momentu uzyskania przez jeden z zespołów ustalonej liczby punktów.

Przykładowe dialogi, zasłyszane podczas gry

1. - Zobacz jak wygląda ten podejrzany. Facet z kolczykiem w uchu na pewno nie płaci podatków.

- Wypraszam sobie, ja też mam kolczyk i płacę wszystkie podatki! Nawet abonament telewizyjny płacę.

2. - Nie ma mowy, żeby ta podejrzana wierzyła w reinkarnację. Taka młoda, wymalowana laleczka wyznaje tylko jedną wiarę: że znajdzie bogatego męża. Reinkarnacja jej nie obchodzi.

- A ja mam bogatego męża i jednak interesuję się reinkarnacją.

- Jasne, pewnie po to, żeby w przyszłym wcieleniu trafić na jeszcze bogatszego...

Dla kogo?

Podejrzani spełnią oczekiwania osób, które:

  • spotykających się w dużych grupach i szukających gry pozwalającej wszystkim zasiąść jednocześnie do rozgrywki;
  • lubiących rozgrywki psychologiczne, zastanawiających się, co mogą myśleć innych;
  • fanów gier komunikacyjnych, w których istotne jest przedstawianie swojego punktu widzenia i przerzucanie się argumentami;
  • 53 karty Podejrzanych
  • 78 kart Pytań
  • 12 kart Przestępcy
  • 1 karta TAK
  • 1 karta NIE
  • 1 Protokół
  • 1 czapka Świadka
  • 1 instrukcja w języku polskim
Wersja
Podstawowa
Wersja językowa
Polska
Liczba graczy
3-12
Wiek
od 13 lat
Czas gry
ok. 30 minut
Projektant

Paolo Mori

Producent
Lucrum
EAN
5907377129004

Strona korzysta z plików cookie w celu prawidłowej i efektywnej realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi zgodnie z zasadami korzystania z plików cookie w naszej polityce prywatności, gdzie sprawdzisz także zasady przetwarzania przez nas twoich danych osobowych.