Gry towarzyskie > Imprezowe > Podejrzani
Podejrzani
97.80 zł
Produkt niedostępny
Gracze jako detektywi starają się odkryć sprawcę przestępstwa. Mamy dwunastu gniewnych podejrzanych i tylko jednego świadka, którego trzeba przesłuchać.
Opis gry, czyli akta sprawy
Trwa policyjne polowanie na nieuchwytnego przestępcę. Wreszcie, po kilku miesiącach bezowocnych działań, nastąpił przełom w śledztwie – znalazł się jeden ŚWIADEK. Policji udało się dotrzeć do osoby, która ma ważne informacje. Świadek przez długi czas prowadził z przestępcą rozmowy przez Internet, nigdy go jednak nie spotkał i niestety nie potrafi opisać jego wyglądu. Nie jest też pewny, jakiej jest płci. Za to doskonale orientuje się w gustach, poglądach i nawykach przestępcy. Policja posiada akta 12 podejrzanych osób. Czy detektywi zdołają ustalić, która z nich jest poszukiwanym złoczyńcą?
A zatem jeden z graczy wciela się w rolę świadka (i zakłada specjalną czapeczkę!), natomiast pozostali uczestnicy gry przyjmują rolę detektywów, którzy go przesłuchują. Problem w tym, że świadek na wszelkie pytania może odpowiadać jedynie TAK lub NIE. Przy tym pytania nigdy nie dotyczą cech fizycznych podejrzanego. Trzeba więc uruchomić wyobraźnię, dyskutować i odgadnąć charakter podejrzanych wyłącznie na podstawie ich wyglądu. Niełatwa sprawa...
Podejrzani to gra, która rozkręci każdą imprezę. Świetnie sprawdza się w grupie znajomych, pozwala też przełamywać lody w nieznanym towarzystwie.
Jak grać?
Wariant kooperacyjny:
- Jeden z graczy wciela się w rolę świadka. Otrzymuje informację, który spośród 12 podejrzanych jest poszukiwanym przestępcą.
- Śledczy zadają świadkowi pytania, na które ten może odpowiadać tylko "tak" albo "nie".
- Po każdym pytaniu śledczy muszą zwolnić co najmniej jednego z podejrzanych.
- Im szybciej śledczy wypuszczą wszystkich niewinnych i ustalą tożsamość przestępcy, tym lepszy wynik. Jeśli jednak pochopnie wypuszczą przestępce śledztwo kończy się niepowodzeniem!
Wariant rywalizacyjny:
- Mamy dwa zespoły śledcze i dwóch świadków, którzy znają tożsamość przestępcy.
- Zespoły naprzemiennie zadają pytania swoim świadkom i oczyszczają z zarzutów kolejnych podejrzanych. Im więcej zwolnionych podejrzanych, tym wyższa punktacja zespołu. Za chwytanie przestępcy zespół otrzymuje premię punktową, zaś za jego wypuszczenie karę.
- Rozgrywamy kilka śledztw do momentu uzyskania przez jeden z zespołów ustalonej liczby punktów.
Przykładowe dialogi, zasłyszane podczas gry
1. - Zobacz jak wygląda ten podejrzany. Facet z kolczykiem w uchu na pewno nie płaci podatków.
- Wypraszam sobie, ja też mam kolczyk i płacę wszystkie podatki! Nawet abonament telewizyjny płacę.
2. - Nie ma mowy, żeby ta podejrzana wierzyła w reinkarnację. Taka młoda, wymalowana laleczka wyznaje tylko jedną wiarę: że znajdzie bogatego męża. Reinkarnacja jej nie obchodzi.
- A ja mam bogatego męża i jednak interesuję się reinkarnacją.
- Jasne, pewnie po to, żeby w przyszłym wcieleniu trafić na jeszcze bogatszego...
Dla kogo?
Podejrzani spełnią oczekiwania osób, które:
- spotykających się w dużych grupach i szukających gry pozwalającej wszystkim zasiąść jednocześnie do rozgrywki;
- lubiących rozgrywki psychologiczne, zastanawiających się, co mogą myśleć innych;
- fanów gier komunikacyjnych, w których istotne jest przedstawianie swojego punktu widzenia i przerzucanie się argumentami;
- 53 karty Podejrzanych
- 78 kart Pytań
- 12 kart Przestępcy
- 1 karta TAK
- 1 karta NIE
- 1 Protokół
- 1 czapka Świadka
- 1 instrukcja w języku polskim
Paolo Mori