Tindaya (edycja polska)

Przerażające wyzwania czają się tuż za rogiem!
Podziel się swoją opinią
  • 1 - 4 osoby
  • od 13 lat
  • 45 - 120 minut
  • wydanie polskie
Akcja gry Tindaya rozgrywa się u progu XV wieku na rajskich wyspach znanej dziś jako Wyspy Kanaryjskie. Właśnie ujrzeli je konkwistadorzy. Każdy gracz musi poprowadzić rdzenne plemię do przetrwania w świecie rządzonym przez bogów i kształtowanym przez klęski żywiołowe. Tindaya to tematyczna przygodówka survivalowa z duszą eurogry. Ta promująca ekologię gra oferuje dwa tryby rozgrywki, które zadowolą każdego gracza: współpraca (w tym solo) i konkurencja, a także wariant zdrajcy dla graczy spragnionych klasycznego knucia za plecami. Poziom trudności można stopniować, a mniej doświadczeni gracze mogą nauczyć się grać przechodząc przez minikampanię składającą się z 3 gier. O co w niej chodzi? W trzech fazach tubylcy będą się osiedlać, rozwijać i walczyć z najeźdźcami, a wszystko to w mitologicznej scenerii rządzonej przez dwóch bogów, Acorana i Moneibę. Na każdym etapie gry będą oni żądać określonych dóbr. Jeśli tubylcy nie będą w stanie lub nie będą chcieli ich dostarczyć, wyzwolą swój boski gniew. Ale gracze nie są sami - dwóch wieszczów będzie przepowiadać przyszłość, czytając w dymie z ich ogniska. Tibiabin przewidzi nadchodzące katastrofy. Tamonante przewidzi, gdzie się one wydarzą. Znaczniki katastrof będą umieszczane na planszy, aby zasygnalizować to, co ma nadejść. Na koniec każdej ery bogowie będą zsyłać mityczne potwory, legendy, plagi, burze lub trzęsienia ziemi, które uderzą w wyspy, a mieszkańcy wiosek powinni być przygotowani... albo będą zgubieni. Jakby tego wszystkiego było mało, gracze będą musieli stawić czoła konkwistadorom, którzy będą próbowali przejąć ich wyspy. Katastrofy zmienią kształt ziemi, łącząc wyspy, a nawet powodując ich zniknięcie, zmuszając graczy do dostosowywania strategii do zmieniającego się świata. Stale zmieniający się scenariusz, a także różne tryby gry, karty wydarzeń i misje sprawią, że gra będzie za każdym razem niepowtarzalna i pełna wyzwań. Żywot tubylca - każde plemię rozpoczyna grę z opanowanymi dwoma rzemiosłami (rybołówstwo, hodowla świń, pasterstwo lub rolnictwo), ale reszty będzie mogło się nauczyć od innych plemion. Lepiej jednak produkować tylko to, co jest potrzebne: Jedną z cech charakterystycznych Tindaya, która różni się od większości gier euro, jest konieczność czerpania z Ziemi tylko tego, co niezbędne - jeśli weźmiesz za mało, twoi mieszkańcy będą głodować, ale zbytnia zachłanność spowoduje marnotrawstwo i rozwścieczy bogów. Tindaya będzie nieustannie stawiać przed graczami wyzwania, a przerażające wydarzenia będą czaić się tuż za rogiem. Przetrwanie nie będzie łatwe. Tylko pracując jako zgrany zespół tubylcy mają szansę.
Autor:
Lolo González
Ilustracje:
Javier González Cava
Wydawca:
Ogry Games
299,95
224,95
-25%
(najniższa cena w ciągu 30 dni przed promocją: 179,90 zł)

Dostępnych 8 sztuk w magazynie wysyłkowym

Pokaż dostępność w sklepie stacjonarnym

w CH Metropolia

Wysyłka w poniedziałek


Dostawa (Poczta Polska) już od 10 zł.
Sprawdź opcje dostawy


Opis

Akcja gry Tindaya rozgrywa się u progu XV wieku na rajskich wyspach znanej dziś jako Wyspy Kanaryjskie. Właśnie ujrzeli je konkwistadorzy. Każdy gracz musi poprowadzić rdzenne plemię do przetrwania w świecie rządzonym przez bogów i kształtowanym przez klęski żywiołowe.

Tindaya to tematyczna przygodówka survivalowa z duszą eurogry. Ta promująca ekologię gra oferuje dwa tryby rozgrywki, które zadowolą każdego gracza: współpraca (w tym solo) i konkurencja, a także wariant zdrajcy dla graczy spragnionych klasycznego knucia za plecami. Poziom trudności można stopniować, a mniej doświadczeni gracze mogą nauczyć się grać przechodząc przez minikampanię składającą się z 3 gier.

O co w niej chodzi? W trzech fazach tubylcy będą się osiedlać, rozwijać i walczyć z najeźdźcami, a wszystko to w mitologicznej scenerii rządzonej przez dwóch bogów, Acorana i Moneibę. Na każdym etapie gry będą oni żądać określonych dóbr. Jeśli tubylcy nie będą w stanie lub nie będą chcieli ich dostarczyć, wyzwolą swój boski gniew.

Ale gracze nie są sami - dwóch wieszczów będzie przepowiadać przyszłość, czytając w dymie z ich ogniska. Tibiabin przewidzi nadchodzące katastrofy. Tamonante przewidzi, gdzie się one wydarzą. Znaczniki katastrof będą umieszczane na planszy, aby zasygnalizować to, co ma nadejść.

Na koniec każdej ery bogowie będą zsyłać mityczne potwory, legendy, plagi, burze lub trzęsienia ziemi, które uderzą w wyspy, a mieszkańcy wiosek powinni być przygotowani... albo będą zgubieni. Jakby tego wszystkiego było mało, gracze będą musieli stawić czoła konkwistadorom, którzy będą próbowali przejąć ich wyspy.

Katastrofy zmienią kształt ziemi, łącząc wyspy, a nawet powodując ich zniknięcie, zmuszając graczy do dostosowywania strategii do zmieniającego się świata. Stale zmieniający się scenariusz, a także różne tryby gry, karty wydarzeń i misje sprawią, że gra będzie za każdym razem niepowtarzalna i pełna wyzwań.

Żywot tubylca - każde plemię rozpoczyna grę z opanowanymi dwoma rzemiosłami (rybołówstwo, hodowla świń, pasterstwo lub rolnictwo), ale reszty będzie mogło się nauczyć od innych plemion. Lepiej jednak produkować tylko to, co jest potrzebne: Jedną z cech charakterystycznych Tindaya, która różni się od większości gier euro, jest konieczność czerpania z Ziemi tylko tego, co niezbędne - jeśli weźmiesz za mało, twoi mieszkańcy będą głodować, ale zbytnia zachłanność spowoduje marnotrawstwo i rozwścieczy bogów.

Tindaya będzie nieustannie stawiać przed graczami wyzwania, a przerażające wydarzenia będą czaić się tuż za rogiem. Przetrwanie nie będzie łatwe. Tylko pracując jako zgrany zespół tubylcy mają szansę.

Rozgrywka

Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Podstawowe informacje

Zawartość pudełka:
  • 8 kafli mapy
  • 48 kafelków terenu
  • 24 rozliczenia
  • 4 planszetki rzemiosła (jednowarstwowe)
  • 4 dwustronne planszetki plemienia (jednowarstwowe)
  • 36 drewnianych figurek tubylców
  • 60 drewnianych znaczników akcji
  • 80 znaczników zasobów
  • 24 żetony mnożnika zasobów
  • 4 znaczniki jedności
  • 4 żetony katastrof
  • 3 żetony statków
  • 7 plastikowych podstawek
  • 3 kostki
  • 1 stojak Góry Tindaya
  • 1 stojak Dziczy
  • 2 drewniane znaczniki gniewu
  • 124 karty
  • 8 żetonów punktacji
  • 72 żetony zasobów
  • 20 drewnianych zasobów
  • 18 konkwistadorów
  • 10 żetonów łodzi
  • 2 żetony murów
  • 4 żetony zamówień
  • instrukcja
Waga:
2,7 kg


Recenzje

Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń Tindaya (edycja polska)





Pytania i odpowiedzi

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie