gry planszowe strategiczne > Hegemony (edycja polska)
GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu Hegemony (edycja polska)

Hegemony (edycja polska)

Niezwykły symulator funkcjonowania… państwa!

cena:

309.90 PLN
dostępność: dostępna
wysyłamy w: 24 godziny

dodaj do koszyka

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 4
wiek: od 14 lat
czas gry: od 90 do 180 min.

wydawca: Wydawnictwo Portal (2023)
projektant: Vangelis Bagiartakis

wersja językowa: polska

Opis


Planszowa walka klas

Hegemony to niezwykła gra strategiczna, która oddaje w ręce graczy funkcjonowanie całego państwa - jego gospodarki i polityki. Przejmij kontrolę nad jedną z czterech grup: Klasą Robotniczą, Klasą Średnią, Klasą Kapitalistów lub Państwem. Kształtuj krajobraz gospodarczo-polityczny zgodnie ze swoją wizją i poprowadź swoją klasę do zwycięstwa!



Możliwości:

Polityka
Definiuje warunki gospodarcze za pomocą Ustaw, które dyktują liczbę Firm Państwowych, wysokość podatków, płacę minimalną, koszt publicznej opieki zdrowotnej i edukacji, cła importowe oraz wielkość imigracji.

Głosowanie
Każda klasa może zaproponować głosowanie nad zmianą Ustawy. Losowane są wtedy znaczniki Wpływów wszystkich klas - im więcej Wpływów ma dana klasa, tym większa szansa na przegłosowanie swojej racji.

Interakcja
Hegemony to gra z asymetrycznymi frakcjami, z których każda zdobywa punkty w inny sposób. Nie wystarczy dbać tylko o swoje interesy. Silne współzależności wywołują ciągłą interakcję pozytywną i negatywną.

Symulator funkcjonowania państwa
Gra umożliwia obserwację prawdziwych mechanizmów rynkowych. Jej mechanika została przetestowana przez profesorów uniwersyteckich, tak aby oddawała realne zależności między ekonomią a polityką.

Jak to wygląda ?


Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2024-04-02 Wspaniałe euro... najlepiej dla czterech osób autor: framz

Rzadko kiedy trafiam mi się gra euro o tak wielkiej imersji. Zasady (a jest ich sporo) zdają się wypływać prosto z tematu i po chwili okazują się zupełnie naturalne. Tematem jest walka klas - mamy zatem robotników, którzy pragną pracować i zapewniać dobrobyt swoim ludziom (najchętniej poprzez opiekę państwa, wysokie pensje), kapitalistów, którym zależy tylko na zarabianiu jak największych pieniędzy (niskie podatki i pensje) oraz klasę średnią, która jest trochę jak jedni i drudzy i wciąż musi patrzeć czy to co dobre dla nich nie okaże się lepsze dla którejś z pozostałych dwóch klas. No i jest jeszcze państwo, któremu zależy na tym, aby żadna z tych klas nie była faworyzowana lub zaniedbana.
Na pierwszy rzut oka gra wydaje się bardzo skomplikowana i faktycznie tłumaczenie zasad przed pierwszą rozgrywką jest sporym wyzwaniem, na szczęście każdy z graczy otrzymuje dwie pomoce gracza - wersję skondensowaną oraz szczegółową. Na szczęście po kilku pierwszych turach wszystko staje się klarowne i intuicyjne. Mechanicznie gra jest niezwykle prosta - w swojej turze gracz zagrywa kartę i albo wykonuje akcję na niej zapisaną, albo jedną ze specyficznych dla swojej klasy akcji podstawowych. W rundzie takich kart zagramy pięć, a gra skończy się po pięciu rundach. Akcje wpływają na liczbę miejsc pracy, pensje, ceny towarów i przede wszystkim politykę państwa w siedmiu sferach... przy czym każda ze stron próbuje ciągnąć w swoją stronę. Bardzo ciekawie jest również zaimplementowany pomysł na przepływ pieniędzy. Można by o tym długo pisać, ale najlepiej spróbować samemu.
O ile gra całkiem sprawnie działa na dwóch (tylko robotnicy i kapitaliści) lub trzech graczy (dodatkowo klasa średnia) to skrzydła rozwija przy pełnej obsadzie, kiedy i państwo staje się aktywnym uczestnikiem wydarzeń na planszy.
Na pewno łatwo się od tej gry odbić, ale nie taki diabeł straszny jak go malują. Potrzebna tylko ekipa, która w miarę regularnie jest w stanie poświęcić 3-4 godziny na rozgrywkę, wówczas z każdą grą widać coraz więcej możliwości w niej ukrytych. Bardzo polecam.