Misja: Czerwona Planeta

Liczba graczy: 2 - 6
Czas gry: 45 - 90 minut
Wiek od: 14 lat
Trudność: Trudność Trudność Trudność
Wydanie polskie: Galakta
Wydanie oryginalne: Fantasy Flight Games
Czerwona planeta i jej bogactwa naturalne mogą być twoje!  Jest rok 1888. Pod powierzchnią Marsa odkryto bezcenne minerały. Energia pozyskana z celerium może popchnąć ludzkość ku przyszłości, a kryształy sylvanitu są gęstsze od wszystkiego, co można znaleźć na Ziemi. Najważniejsze jest jednak to, że na Marsie znaleziono ogromne pokłady lodu, który może zostać wykorzystany do stworzenia ... czytaj dalej
Zaloguj się aby dodać komentarz
Użytkownik
Ocena
Opinia
Liczba wystawionych
opinii: 9
23.05.2024 09:35
5.0
ocena
Misja Czerwona Planeta to jedna z moich ulubionych gier i nieustannie zadziwiam się czemu nie jest bardziej popularna. Mało o niej słychać. Tymczasem to prawdziwy skarb! Zacznijmy od tego, że jest znakomicie wydana, wszystkie elementy są wysokiej jakości i zachwycają. Ilustracje są świetne, ale to co zachwyca mnie najbardziej to nasi mali astronauci. Nie jestem fanką figurek, ale te są kosmiczne! Klimat gry jest niesamowity i bardzo wyczuwalny, to nie jest suche euro ale miła klimatyczna strategia. To połączenie wyprawy na Marsa ze steampunkiem. Naszym celem jest zdobycie Marsa i zajęcie jego terytoriów, które przyniosą nam najwięcej punktów. Mamy tu wiele mechanizmów, które bardzo lubię w grach. Po pierwsze każdy ma na ręku małą talię postaci, z której może zagrać jedną kartę na rundę i wykonać to, co jest na niej napisane. Wszyscy gracze zagrywają zakryte karty w tym samym momencie, co jest świetne, bo wszyscy zastanawiają się co zrobić i nie trzeba na nikogo długo czekać. Później następuje odliczanie i po kolei, zgodnie z numerami na kartach, gracze wykonują akcję. Naszych astronautów wstawiamy do rakiet, ale to dopiero początek drogi - rakieta może dolecieć w inne miejsce, a nawet wybuchnąć przy starcie. Gdy dolecimy już na Marsa, możemy się przemieszczać, a jeśli kontrolujemy obszar możemy też zdobyć cenne minerały, które dadzą nam punkty zwycięstwa. Mamy tu więc element area control, który też bardzo lubię. I jeszcze trzecia rzecz - tajne cele. Każdy z graczy ma swój tajny cel, za zrealizowanie którego dostanie na koniec gry dodatkowe punkty. Ta gra ma w sobie wszystko co dla mnie najlepsze i dodatkowo jest świetnie wydana. Zawsze dobrze się przy niej bawimy. Myślę, że jej jedynym minusem jest to, że partie są do siebie dość podobne.
Reklama
Najlepsze gry planszowe, Wsiąść do Pociągu, Catan, Osadnicy z Catanu, najlepsze planszówki, Carcassonne gra, gry planszowe dla 2 osób, gry planszowe sklep, Splendor, Arnak, Everdell, tanie planszówki, gry na imprezę, Brass: Birmingham, Root, Tajniacy, 5 sekund, Pociągi gra planszowa, top gier planszowych, gry planszowe na prezent, Gloomhaven, Monopoly, Terraformacja Marsa, Scrabble cena, Azul, ranking gier planszowych, gry planszowe na imprezę, gry planszowe dla dzieci, top lista, aktualności gier planszowych, zapowiedzi gier, przedsprzedaże planszówek, kalendarz premier, Wiedźmin.
Wykorzystujemy pliki cookies do celów statystycznych, analitycznych, personalizacji treści i reklam oraz celów związanych z bezpieczeństwem naszego serwisu. Korzystanie ze strony planszeo.pl bez zmiany ustawień przeglądarki lub zastosowania funkcjonalności rezygnacji opisanych w Polityce Prywatności oznacza, że pliki cookies będą zamieszczana na urządzeniu, z którego korzystasz. Więcej na temat cookies znajdziesz w Polityce Prywatności dostępnej pod linkiem Polityka prywatności