Liczba wystawionych
opinii: 69
20.09.2023 09:45
Fajna gra ze świetnymi easter eggami. Klimatyczne znaczniki surowców, choć niestety dwa z nich dość łatwo ze sobą pomylić na pierwszy rzut oka. Super mechanizm do wydobywania kamieni. Gra sprawdza się o wiele lepiej na 3+ graczy, ale na dwie od biedy też może być.
Liczba wystawionych
opinii: 41
29.07.2024 11:51
Bardzo ciekawa gra wydobywanie różnych surowców i zdobywanie kart. Planowanie akcji , które może zepsuć karta wydarzenia. Tym razem jednak ilość rund trochę za duża.
Liczba wystawionych
opinii: 416
13.05.2024 09:00
Można by założyć, że Dwergar to będzie przyjemny rodzinny, dla trochę starszych dzieci. Tego powinniśmy się spodziewać po linii Granna Expert, nic bardziej mylnego! To kawałek solidnej gry, w której możemy śrubować jak najlepszy wynik, gdzie należy planować rozgrywkę i bacznie obserwować innych graczy podczas wyścigu po lepsze projekty na planszy. ~ Mateusz
Partner
Liczba wystawionych
opinii: 32
24.06.2023 23:12
Euro i worker placement z klimatem. Akcja gry toczy się w legendarnej krasnoludzkiej kopalni minerałów. Wcielamy się w jeden z czterech klanów rywalizujących ze sobą o większy urobek.
Instrukcja do jednego przeczytania, a zasady do opanowania podczas pierwszej rozgrywki. Gra daje sporo regrywalności poprzez losowe karty projektów i wydarzeń, a także sporo rozkminiania podczas swoich 3 akcji na turę (bywa, że 2) oraz planowania z zapasem bo robotnicy po za sztygarem są z nami tylko na chwilę. Minusem może być wynikający z tego downtime.
W instrukcji jest sporo tekstu fabularnego, mogło by być coś na kartach projektów i wydarzeń. Te drugie zmieniają się co turę. Rekompensatą za to są liczne easter eggi.
Liczba wystawionych
opinii: 22
05.01.2023 14:11
Przyjemna gra euro z ciekawą mechaniką pobierania bardzo ładnych surowców. Czuć tu klimat kopalni. Jest trochę zasad szczególnie ikonografii więc tytuł raczej nie dla początkujących. Niektóre ikonki mogłyby być bardziej czytelne ( kamień i żelazo). Ogólnie polecam zagrać.
Liczba wystawionych
opinii: 34
02.01.2023 12:27
Bardzo przyjemny worker placement. Jeśli ktoś lubi tego typu gry to polecam :)
PS. Bardzo podoba mi się pomysł na surowce, ładnie wygląda :)
Liczba wystawionych
opinii: 5
01.01.2023 22:07
Bardzo dobry worker placement. Mechanika zazębia się z tematem w sposób naturalny co powoduje, że gra jest płynna i daje dużo przyjemności.
Liczba wystawionych
opinii: 209
25.12.2022 17:26
Po początkowych opisach brzmiało jak coś dla mnie – średniej wagi eurasek z fajnymi mechanikami. Podmienianie meepli z ręki z tymi na planszy, żeby odpalić akcje, a wskazane kolory mogą dać też bonus do akcji. Zbieranie zasobów, które wspólnymi siłami wyciągamy z kopalni – podoba mi się interakcja w tym mechanizmie, bo widzimy od razu ile ruchów wymaga wydobycie i co komu przy okazji dostarczymy. Stawianie pieców i podnoszenie poziomu ciepła, które też jest kosztem różnych akcji.
I choć wszystko tu dobrze się zazębia, jest nad czym pomyśleć, tworząc sobie ciąg akcji, to jako całość, po dwóch partiach, jest dla mnie jedynie „ok.” To, że robimy trzy ruchy jednocześnie generuje downtime, ale ok., to też zależy od graczy i wprawy. Całe to zbieranie i mielenie zasobów ma jeden cel – płacenie za karty projektów, bo w zasadzie one są głównym dostarczycielem punktów. Jakoś ta liniowość działań i mało sposobów na punktowanie mnie zniechęciło do kolejnych partii.
Liczba wystawionych
opinii: 221
10.12.2022 01:31
Bardzo przyzwoite euro i żałuję, że nie zrobiło lepszej kariery. Zdecydowanie na plus zastosowanie kamyków jako wydobywanych surowców, co w grze o górnikach pasuje jak ulał. Ciekawy system wozków, które są uruchamiane przez jednego z graczy, ale działają dla wszystkich.
Na minus trochę czytelność planszetek i ich ogólny wygląd. O ile plansza mi ie podpada to te planszetki mnie rażą.
Największym minusem jest jeden z plusów tj. wózki, których de facto nikt nie chce robić o ile nie musi, bo to strata akcji.
Partner
Liczba wystawionych
opinii: 332
14.06.2022 23:18
Zatem postanowiłeś zostać krasnoludem?
Gratulacje! Witaj w załodze kombinatu górniczo - hutniczo - przemysłowego Dwergar.
Szybko zapuść brodę i zawsze noś hełm.
Niniejsza broszura w prowadzi cię w tajniki zakładowego życia. Przecież poza pracą nie ma świata. Bycie krasnoludem zobowiązuje.
Jak produktywnie przepracować czas w Dwergarze nauczy cię Jan Madejski. Trudy i znoje szychty uprzyjemnią ci pełne easter eggów ilustracje Piotra Sokołowskiego.
Za swoją wytężoną pracę zostaniesz sowicie nagrodzony punktami zwycięstwa, które głównie pozyskasz z kart. Dwergar chce, żebyś miał dużo kart. Nie po je tak pięknie zilustrowaliśmy, żeby tkwiły sobie bezczynnie w stosiku.
Pewnie dotąd tego o sobie nie wiedziałeś, ale jesteś bardzo elastyczny. Każdy krasnolud może pracować na każdym stanowisku. Szczere chęci, bujna broda oraz serce do pracy uczynią cię górnikiem, kowalem, hutnikiem, inżynierem w zależności od potrzeb. Oczywiście ekspert umieszczony na polu kopalni, w którym się specjalizuje, wykona ulepszoną akcję i przyniesie dodatkowe korzyści.
Krasnolud wystawiony na dany odcinek zmienia pracującego tam osobnika, który od tej pory pozostaje do dyspozycji kierownika i może zostać skierowany na inny front robót. W trakcie tury gracz wykonuje trzy akcje umieszczenia krasnoludów, zatem może jednym ruchem pozyskać specjalistę, którego zaraz umieści na polu, gdzie w pełni wykorzysta jego potencjał.
Trzy ruchy w turze to dużo, nawet jak na tak wydajną kopalnię. Możesz poczuć się przytłoczony. Planuj swoje akcje. Optymalnie wykorzystuj okazję stworzone przez rywalizujących z tobą współpracowników. Bądź krasnoludem szybkiego reagowania. Nie zamulaj!
Kiedy rozstawisz swoich brodaczy na nieobsadzonych polach i zostaniesz bez ekipy, to zarządź fajrant. Zwołujesz swojego sztygara, a on zaprasza jednego krasnoluda na twoją planszetkę, żeby brodę rozczesać, piwa pożłopać i posłuchać Diggy Diggy Hole. Jeszcze regeneracyjny posiłek z krasnoludzkiego placka, bo zawsze jest jeszcze placek i można wracać do roboty. Na przykład, żeby utopić trochę kruszca.
Dwergar szczyci się czteropoziomową kopalnią z windą ruchomych platform na urobek. Całe życie marzyłeś o czymś takim, nawet jeśli do tej pory nie byłeś krasnoludem. Wydobycie jest instynktem. Umiejętność fedrowania jest dla ciebie rzeczą tak naturalną, jak oddychanie. Ukopane dobra trafiają do twójego wózka na platformie. Im głębiej dążysz, tym lepszy, cenniejszy surowiec wydobędziesz, ale droga do poziomu rozładunkowego będzie dłuższa. Sztygar ma tak fajnie, że może zabrać się z wózkiem na górę i wyskoczyć z windy wprost na planszetkę gracza.
Kto zdecyduje się wprawić w ruch tryby mechanizmu windy podnosi wszystkie platformy razem z urobkiem wszystkich graczy. Nie bądź sobkiem. Nie kręć! Wspólna praca niech przyniesie wspólne korzyści.
Surowce można przetapiać na cenniejsze, rozbijać na bardziej podstawowe, żeby uzyskać jak najlepszą kombinację zasobów do pozyskiwania kart projektów. Poza punktami zwycięstwa zyskasz bonusy, ulepszenia akcji, zniżki w kosztach. Karty można ulepszać. Czysta magia.
Pewnie czujesz już żar pieców w Dwergar, który przepełnia cię nadproduktywną energią. Tak smakuje dwieście procent normy.
Ciepło jest jednym z najcenniejszych surowców w kopalni. Służy do opłacania wielu akcji, pozyskiwaniu i ulepszaniu kart. Po zyskujesz je paląc w piecach, które możesz budować na swojej planszetce, ale też wmurowywać w pola planszy głównej, żeby czerpać dodatkowe korzyści. Musisz troszczyć się o poziom generowanego ciepła i rozpalać lub gasić piece wedle potrzeb. Prawa rządzące kopalnianą termodynamiką nie należą do najbardziej intuicyjnych, ale po to masz brodę, żeby nie marznąć w ciemności i głowę na karku nie tylko do tego, żeby ci hełm nie spadał.
Czas płynie szybko, kiedy spędzasz go produktywnie. W każdej rundzie karta zdarzenia urozmaici pracę, więc nuda ci nie grozi. Po fajrancie podlicz zdobyte w pocie czoła punkty, żeby sprawdzić, czy tym razem twoja wydajność wyniosła cię do zaszczytu krasnoluda miesiąca.
I pamiętaj, żeby zawsze nosić hełm i brodę.
Liczba wystawionych
opinii: 13
06.08.2021 16:49
Rozpalone piece, szczęk przekładni i krzyki sztygara dobiegające z głębi mitycznej kopalni Dwergaru. Cech krasnoludów z mozołem wydobywający zasoby z czeluści kopalnianych szybów. Ten z was, który zrealizuje lepsze projekty zgarnie więcej punków zwycięstwa.
Gra na początku wydaje się nieco skomplikowana ale jak już poznacie co, jak, gdzie i kiedy dostarczy wam wiele rozrywki. Świetnie wykonana plansza, pięknie narysowane karty a kamyczki zasobów aż proszą aby wyciągnąć je wózkami na górny poziom.
Jest jeden mankament. Bardzo ograniczona liczba kart wydarzeń powoduje, że z czasem gra przestaje zaskakiwać. Mimo to polecam.