Capital

Liczba graczy: 2 - 4
Czas gry: 45 - 60 minut
Wiek od: 10 lat
Trudność: Trudność Trudność Trudność
Wydanie polskie: Granna
Wydanie oryginalne: Granna
Warszawa to miasto wyjątkowe. Mówi się o nim, że przeżyło własną śmierć i jest w tym sporo prawdy. Stolica Polski została w większości zniszczona podczas drugiej wojny światowej, a jej odbudowa była wyjątkowym procesem urbanistycznym. Miejska tkanka Warszawy to połączenie wytwornych budynków z czasów saskich, architektury międzywojennej, socjalistycznych bloków i współczesnej zabudowy.  ... czytaj dalej
Warszawa to miasto wyjątkowe. Mówi się o nim, że przeżyło własną śmierć i jest w tym sporo prawdy. Stolica Polski została w większości zniszczona podczas drugiej wojny światowej, a jej odbudowa była wyjątkowym procesem urbanistycznym. Miejska tkanka Warszawy to połączenie wytwornych budynków z czasów saskich, architektury międzywojennej, socjalistycznych bloków i współczesnej zabudowy.   W grze Capital zadaniem gracza będzie budowa jednej z dzielnic Warszawy. Czy warto inwestować w dzielnice mieszkalne, a może skupić się na kompleksach handlowych? Czy rozwinięcie transportu miejskiego będzie bardziej opłacalne niż budowa obiektów kulturalnych? Postawić na tereny zielone, czy może na obiekty przemysłowe?   Na czym to polega?   Gra dzieli się na 6 epok. Każda z nich składa się z fazy budowania i fazy dochodu.  Podczas fazy budowania, poprzez mechanikę draftu, gracze wybiorą 4 fragmenty dzielnicy, które umieszczą przed sobą. Dzielnice składają się z różnych rodzajów obszarów m.in.: mieszkalnych, handlowych, produkcyjnych, kulturalnych czy parków. Każdy z obszarów pełni w grze określoną funkcję.  Podczas fazy dochodu gracze zdobywać będą monety i punkty zwycięstwa. Te zapewnią im poszczególne rodzaje zabudowy, budynki użyteczności publicznej i kamienie milowe.    Gracze wspólnie budują Warszawę na przestrzeni sześciu epok. Od początków stołeczności miasta u schyłku XVI wieku, aż po czasy współczesne. Każdy z nich tworzy przed sobą jedną z dzielnic miasta. Na koniec każdej z sześciu epok gry dzielnice przynoszą graczom dochód oraz punkty zwycięstwa. Gracz, który po sześciu epokach ma najwięcej punktów zostaje zwycięzcą.    Filip Miłuński (ur. W 1981 r., w Toruniu) projektant gier planszowych i karcianych, współpracujący między innymi z wydawnictwem Egmont Polska. Na co dzień dziennikarz społeczny. Autor Małych Powstańców i Na Grunwald. Założyciel warszawskiej grupy autorów i testerów gier Monsoon Group.      
Reklama
Najlepsze gry planszowe, Wsiąść do Pociągu, Catan, Osadnicy z Catanu, najlepsze planszówki, Carcassonne gra, gry planszowe dla 2 osób, gry planszowe sklep, Splendor, Arnak, Everdell, tanie planszówki, gry na imprezę, Brass: Birmingham, Root, Tajniacy, 5 sekund, Pociągi gra planszowa, top gier planszowych, gry planszowe na prezent, Gloomhaven, Monopoly, Terraformacja Marsa, Scrabble cena, Azul, ranking gier planszowych, gry planszowe na imprezę, gry planszowe dla dzieci, top lista, aktualności gier planszowych, zapowiedzi gier, przedsprzedaże planszówek, kalendarz premier, Wiedźmin.
Wykorzystujemy pliki cookies do celów statystycznych, analitycznych, personalizacji treści i reklam oraz celów związanych z bezpieczeństwem naszego serwisu. Korzystanie ze strony planszeo.pl bez zmiany ustawień przeglądarki lub zastosowania funkcjonalności rezygnacji opisanych w Polityce Prywatności oznacza, że pliki cookies będą zamieszczana na urządzeniu, z którego korzystasz. Więcej na temat cookies znajdziesz w Polityce Prywatności dostępnej pod linkiem Polityka prywatności