gry planszowe imprezowe > Whale to Look (edycja międzynarodowa)
GRY IMPREZOWE
logo przedmiotu Whale to Look (edycja międzynarodowa)

Whale to Look (edycja międzynarodowa)

Czy uda Ci się odnaleźć orkę oraz wieloryba?

cena:

79.90 PLN
dostępność: dostępna
wysyłamy w: 24 godziny

dodaj do koszyka

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 5
wiek: od 9 lat
czas gry: od 30 do 30 min.

wydawca: Oink Games (2023)
projektant: Bruno Faidutti , Jun Sasaki

wersja językowa: europejska
instrukcja: angielska

Opis w serwisie BGG

Opis


A bay full of huge whales and orcas, and quite popular among whale-watching tourists, is becoming overrun with four companies. The whales on the other hand, seem to be enjoying themselves, sometimes showing up, sometimes not...... As one of these tour companies, you must decide where to send out your boat! If you dilly-dally too long, one of the rival companies will pass by, but sometimes when your own investigation isn't enough, you might need to follow a rival company!

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2024-03-09 Szybka i ciekawa. Blef/dedukcja? autor: Ryber

Whale to look jest kolejną wartą uwagi małą gierką od Oink games.

Gra jest mieszanką dedukcji i blefu, z odrobiną taktyki i losowości. Nie można jej traktować jako ciężkie wyzwanie intelektualne, raczej jako 30-minutowy filler. Wymaga jednak trochę więcej od graczy niż pozostałe gry imprezowe.

Rozgrywka trwa dwie rundy, podczas których gracze będą rozstawiać po planszy swoje łódki przeworzące turystów. Na koniec każdej rundy dostaniemy punkty, jeśli obok naszych statków pojawiły się wieloryb i/lub orka. Im więcej "naszych" turystów zobaczyło walenie - tym więcej punktów.

Miejsca, w których pojawiają się okazy są dyktowane największą lub najmniejszą liczbą ryb, te z kolei opierają się na liczbach na ukrytych kartach na planszy. Gracze w swojej turze mogą podejrzeć jedna kartę i ruszyć swoim statkiem, lub spasować.

Mając maksymalnie 5 ruchów pojedynczy gracz nie jest w stanie z całą pewnością poznać wszystkie karty zarybienia oceanu, więc sugerujemy się mocno okrojoną wiedzą, oraz - co stanowi kluczowy element gry - posunięciami naszych przeciwników.

Do rozgrywki dodane zostały drobne mechaniki, pozwalające zdobyć więcej punktów, takie jak kotwica czy wydarzenia (używane w drugiej rubdzie).

Gra, jak to bywa w przypadku Oink, jest bardzo poprawna estetycznie, minimalistyczna i zmuszająca do interakcji z innymi graczami. Posiada też, jak do tej pory, najwięcej komponentów ze wszystkich gier Japońskiego wydawnictwa, nadal miescząc się w kompaktowym pudełku.

Łatwe (ale nie banalne) zasady, szybkość rozgrywki i minimalizm wydania powodują że gra czesto może pojawiać się na stole.

+ wygląd
+ czas rozgrywki
+ interakcja
+ wydarzenia, urozmaicające 2gą rundę

- ciut za dużo tasowania/rozkładania
- losowość