GRY STRATEGICZNE
Crusaders: Thy Will Be Done – Divine Influence
dodatek do Crusaders: Thy Will Be Done
Produkt na zamówienie: realizacja pod warunkiem dostępności u dostawcy.
Podstawowe informacje:
liczba graczy: od 2 do 4
wiek: od 14 lat
czas gry: od 45 do 60 min.
wydawca: Renegade Game Studios (2022)
nr katalogowy: RGS2471
kod kreskowy: 810011724716
projektant: Seth Jaffee
wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska
Opis w serwisie BGG
Opis
"Spreading the influence of your order" takes on a whole new meaning in Crusaders: Divine Influence!
Claim influence over regions with the new and improved Influence action, take advantage of 4 new building types, and explore 4 new knight orders, in this expansion to Crusaders: Thy Will Be Done.
Dodatek wprowadza kilka nowości, największą zmianą jest akcja influence - zamiast dawać nam po prostu punkty, teraz "kupujemy" kafelki które albo dają nam jednorazową specjalną zdolność, albo stały benefit. Dodatkowo po wykonaniu tej akcji kładziemy swój herb na polu, co obniża koszt ruchu. To bardzo dobra zmiana, wcześniej ta akcja była stosunkowo nudna w porównaniu do pozostałych.
Kolejna nowość to podwojenie ilości budynków - niestety te nowe są reprezentowane przez żetony. Nowe budynki mogą być budowane samodzielnie albo na polu gdzie jest już odpowiedni stary budynek, wtedy płacimy mniej. Co ciekawe może to być budynek innego gracza, co zwiększa poziom interakcji w grze.
Efekt poboczny tych zmian to zwiększenie siły graczy, co przy nie zmienionym limicie punktów oznacza, że rozegramy mniej turn. Z drugiej strony mamy teraz dużo więcej potencjalnych decyzji, więc tury prawdopodobnie będą krótsze.
Dodatek polecam każdemu kto nie czuje że podstawowa gra była zbyt ciężka, decyzji i myślenia będzie więcej, więc w zależności od gracza może to być ciekawsza rozgrywka, ale dla niektórych osób zwiększona pula decyzji może być paraliżująca.