W małym opakowaniu ?Żniwiarza? ? aż chce się powiedzieć ?trumience?, znajdziemy: arkusz zasad, 90 kart przygód, 26 kart zaklęć, 12 kart zadań Czarownika, 4 karty Poszukiwaczy i ich figurki, 1 kartę Ponurego Żniwiarza oraz jego figurkę. Wiadomo, że dodatek kupuje się, aby uzupełnić to, czego nam brakuje w wersji podstawowej.
Karty zostały oznaczone symbolem czaszki, łatwo je wyjąć kiedy chcemy bawić się bez rozszerzenia. Komponenty można wprowadzać do gry niezależnie od siebie. Karty Poszukiwaczy, Przygód i Zaklęć łączymy z pozostałymi taliami. Karty Czarownika to misje ? wykonujemy je po odwiedzeniu obszaru Jaskini Czarownika i umieszczamy zakryte obok planszy. Figurkę Ponurego Żniwiarza ustawiamy na obszarze Tajemniczych Wrót. Nie jest on Poszukiwaczem, a śmiercią we własnej osobie!
Żniwiarz porusza się, kiedy któryś z graczy w swoim ruchu wyrzuci na kostce ?1?. Rozgrywamy wtedy w normalny sposób swoją turę, ale po jej zakończeniu rzucamy kością raz jeszcze i poruszmy figurkę z kosą. Przewoźnik i Strażnik nie mogą odmawiać Śmierci, zatem może ona bez przeszkód przekraczać Rwącą Rzekę mostem Strażnika lub poruszać się pomiędzy Świątynią a Gospodą. Ponury Żniwiarz nie przekroczy progu Tajemnych Wrót, bowiem przebywa już w Krainie Wewnętrznej.
Jeśli gracz zapomni poruszyć Ponurym Żniwiarzem podczas swojej kolejki, możliwość przepada. Jeśli podczas swojego ruchu Śmierć trafi na obszar zajmowany przez Poszukiwaczy, dochodzi do spotkania. Gracz nią poruszający wybiera z kim Śmierć się wita. Poszukiwacz, który został wskazany rzuca jedną kością i porównuje uzyskany wynik.
Poszukiwacze, którzy trafią na obszar zajmowany przez Ponurego Żniwiarza podczas własnego ruchu, nie spotykają go ? to Śmierć przychodzi i wybiera! Gracze nie mogą też wpływać na Ponurego Żniwiarza za pośrednictwem jakichkolwiek Zaklęć, karty Przygód lub specjalnych zdolności.
Po dostaniu się do Jaskini Czarownika w podstawowej grze rzucamy kością. Obecnie sami wybieramy dowolną kartę. Wykonujemy jedno zadanie i robimy to natychmiast, kiedy możemy to uczynić. Wybraną kartę trzymamy odkrytą w swojej strefie. Wykonane zadanie usuwany ? może wystąpić tylko raz podczas gry. Jeśli Poszukiwacz wypełniający zadanie został zabity, to jego kartę od Czarownika odkładamy z powrotem do talii. Gracze zaawansowani mogą wprowadzić zasadę losowania kart.
http://mlodygiercownik.pl/2016/12/24/recenzja-gry-planszowej-talisman-magia-i-miecz-zniwiarz/