Gry / Zabawki bestsellery z tych samych kategorii

Gra Stworze: Odrodzenie Tutuconcept

gry / zabawki

Producent Tutuconcept
  • Dostępność niedostępny

Opis produktu:

Przygodowa gra planszowa Stworze, przeniesie Was w świat słowiańskiej mitologii, pełnej niezwykłych magicznych postaci, żyjących w świecie ludzi i będących częścią ich codzienności. Potrafią one okazać łaskę, ale lekceważone, karzą ludzi swoim gniewem. W grze Stworze gracze wcielają się w jednego z dziesięciu bohaterów - Stworzy - i realizując kolejne misje, zwiększają swoje wpływy w Krainie.

Zwycięzcą zostanie to Stworze, które pierwsze zrealizuje wszystkie misje ze swojej talii Misji. Każda misja wymaga wykonania akcji, zaś każda akcja - podjęcia działań na planszy. Działania te mają doprowadzić do zwiększenia wpływów danego Stworza w Krainie i w konsekwencji do zostania jej jedynym Opiekunem.

W ramach akcji można m.in. pomagać lub szkodzić ludziom, wykonać zadanie albo nasłać ludzi na leża innych Stworzy. Dodatkowo wybranie konkretnej akcji przybliża wszystkie Stworza do aktywacji Wydarzenia - takiego jak np. Dziady czy Jare Gody.

W drugiej edycji gry Stworze Odrodzenie do Krainy przyjeżdża gość z Półwyspu Bałkańskiego, daleka krewna Rusałki - Samodiva. Nowy wygląd ma również plansza gry, na której zostały zaznaczone miejsca na karty zadań i żetony oddziaływania oraz Karty Postaci, Zadań i Misji. Największe zmiany dotyczą mechaniki gry.

W grze Stworze gracze wcielają się w jednego z jedenastu bohaterów - Stworzy - i realizując kolejne misje, zwiększają swoje wpływy w Krainie.

Stworza to słowiańskie demony - nadprzyrodzone, w mitologii zajmują pozycję między bogami a ludźmi. Są groźne, ale potrafią okazać łaskę. Lekceważone, karzą ludzi swoim gniewem.

Rozgrywka:

Aby rozpocząć grę, należy wybrać kartę Stworza, pobrać odpowiednią dla niego talię Misji, dobrać żetony Witalności oraz Oddziaływania i ułożyć je na karcie postaci.

Z posiadanych kart Misji, należy wybrać 8 tych, które będziemy chcieli zrealizować w czasie danej rozgrywki. Wybrane karty układamy w dowolnej kolejności, w ten sposób tworzą swoją Talię Misji.

Z własnej Tali Lokacji, należy wybrać kartę, która będzie reprezentować miejsce ukrycia Siedziby naszego Stworza i położyć obok tej karty kostkę, służącą do odliczania tego, jak długo dana Siedziba nie została odkryta przez mieszkańców Krainy, w której toczy się gra.

Następnie należy rozłożyć karty Wydarzeń oraz karty Akcji:

Potasujcie karty Wydarzeń (Wydarzenia w grze to słowiańskie święta takie jak na przykład Jaskółka, Noc Kupały, Dziady czy Równonoc) i rozłóżcie je obok siebie. Na każdej karcie postawcie kostkę, z wartością `5` u góry, reprezentującą czas, jaki pozostał do danego Wydarzenia.

Następnie potasujcie karty Akcji (2 x Zadanie, 2 x Oto jestem, 2 x Starcie, 2 x Postacie, 2 x Ślady) i poukładajcie je w pary pod kartami Wydarzeń. Każda para Akcji przyporządkowana jest do konkretnego Wydarzenia.

Każdorazowy wybór Karty Akcji przyporządkowanej do danego Wydarzenia zmniejsza wartość na kostce o jeden.

Jeśli w dowolnym momencie rozgrywki `odliczanie` na kostce dowolnego Wydarzenia spadnie do zera, należy natychmiast wprowadzić w życie jego Efekt.

Zwycięstwo

Gra toczy się przez szereg rund, w których gracze, kierując wybranymi Stworzami, walczą między sobą o tytuł Opiekuna Krainy. Zwycięzcą rozgrywki zostanie ta postać, która ma najwięcej zakończonych Misji, w momencie gdy 8 Karta Wydarzenia trafi na stos kart odrzuconych lub gdy którykolwiek z graczy zakończy swoją 8 Misję.

Rundy gry

W każdej rundzie, począwszy od Pierwszego Gracza, każda osoba, w ramach swojej Tury, będzie zwiększała odliczanie na swojej karcie Lokacji, po czym będzie miała możliwość wykonania poniższych czynności (w dowolnej kolejności i tylko raz) :

- Ruch do dowolnej Lokacji na planszy - w przeciwieństwie do 1 edycji nie będzie ON kosztował żetonu Oddziaływania.
- Wybór i potem ewentualne wykonanie jednej z dostępnych Akcji Głównych - czyli tych Akcji, które umieszczone są parami pomiędzy planszą gry a kartami Wydarzeń.
- Wykonane Akcji Lokacji - czyli skorzystanie z Efektu przypisanego do Lokacji, w której się aktualnie znajdujemy
- Zwiększenie odliczania na swojej karcie Lokacji i ewentualne skorzystanie z jej efektu.
Jeśli w dowolnym momencie rozgrywki gracz wypełnił wymogi zakończenia swojej aktualnej Misji, natychmiast to ogłasza i rozwija jeden z posiadanych atrybutów swojej postaci, lub zdobywa nowy.

Działanie talii Misji oraz zwycięstwo w grze:

Misje są wykonywane dokładnie według ułożonej kolejności. Nie można na przykład zakończyć Misji trzeciej, zanim nie wykona się Misji pierwszej i drugiej. Co więcej, Misję możemy zacząć wykonywać dopiero wtedy, gdy jest ona widoczna na wierzchu talii, dlatego nie ma znaczenia, że np. wcześniej wykonaliśmy już dane działanie lub zaistniał efekt konieczny, aby daną Misję zakończyć.

Zawartość:
- 109 drewnianych żetonów (35 żetonów witalności, 30 żetonów oddziaływania - strach, 30 żetonów oddziaływania - przychylność, 4 żetony Zagubionych Dzieci, 4 żetony Myśliwych, 4 żetony Śladów, 1 żeton Woja, 1 żeton Myśliwego
- 11 znaczników Stworzy
- 11 podstawek do znaczników Stworzy
- 5 kostek drewnianych kostek
- 11 planszetek Postaci
- 6 planszetek Pomocy
- 44 dwustronnych kartonowych żetonów Wpływu
- 182 kart - w wielkości 58×88 mm (165 kart Misji, 12 Kart Wydarzeń, 4 Karty Postaci: Myśliwy, Woj, Guślarz, Zagubione Dzieci)
- 98 kart - w wielkości 44×68 mm (12 x 2 Karty Zadań wioska, 12 x 2 Kart Zadań okolica, 40 Kart Lokacji, 10 Kart Akcji)
- plansza
- instrukcja
- 10 kostek do testów
- 6 plastikowych kostek do odliczania
S
Szczegóły
Dział: Gry / Zabawki
Producent: Tutuconcept

RECENZJE - Gry / Zabawki - Gra Stworze: Odrodzenie

0/5 ( brak ocen )
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1