Prezentację gry standardowo zaczniemy od zawartości pudełka: 110 kart, pionki ekologa i myśliwego oraz żetony ? 50 od punktów, 3 dla cech, 6 reprezentujących kontynenty. Trochę szkoda, że nie ma biegunów.
Dobrej jakości karty są standardowej wielkości. Mają bardzo ładne zdjęcia zwierząt ? bliskie ujęcia portretowe, głębokie kolory, świetne kadry. Poza fotografiami mamy tu następujące dane: średnią wielkość (od ogona po nosek, ewentualnie dla latających jest to rozpiętość skrzydeł), najdłuższy odnotowany wiek życia, maksymalną prędkość jakie osiąga zwierzę, występowanie pokazane na mapie, nazwę w języku polskim i w łacinie.
Grafiki postaci występujących w grze są znakomite, jedne z fajniejszych, jakie widzieliśmy w grach planszowych. Żetony wykonane są z grubej tektury, wszystkie w przyjemnych dla oczu, ekologicznych odcieniach zieleni.
Przed rozpoczęciem gry musimy w losowy sposób przyporządkować po dwa kontynenty do każdej z cech. Przykładowo: w Ameryce Południowej i Północnej będziemy układać karty według prędkość, w Europie i Afryce będziemy brali pod uwagę wielkości zwierząt, a w Azji i Australii ich długość życia. Za każdym razem możemy sobie to zmieniać, zatem każda gra będzie inna. Następnie rozdajemy karty ? bawić może się 2-6 graczy, którzy otrzymują 10-4 kart. Należy trzymać je w ręce w taki sposób, żeby widzieć cechy na kartach przeciwnika, ale nie na swoich własnych. Każdy z graczy otrzymuje także po 5 żetonów punktów startowych.
Celem gry jest przyporządkowane kart zwierząt do właściwych kontynentów oraz uszeregowanie ich zgodnie z wartościami cech. Kiedy dowolny z graczy pozbędzie się kart z ręki runda się kończy, a pozostali otrzymują żetony karne w ilości równej kart, które im pozostały.
Nie musimy znać konkretnych wartości, ważne tylko, żebyśmy potrafili umiejscowić zwierzę na odpowiednim kontynencie i umieli porównać wartości obowiązującej tam cechy.
Grę rozpoczyna osoba, która w domu ma najwięcej zwierząt, wykłada ona kartę na odpowiedni kontynent ? jeśli się pomyli to traci swoją kolejkę. Kiedy karty są już wyłożone, to musimy zdecydować, w którym miejscu położyć nową z nich ? porównujemy wybrane osiągi zwierzątka z innymi w tej grupie. Jeśli dwie karty mają identyczną wartość danej cechy to nową kartę możemy umiejscowić z dowolnej strony tej pierwszej. Po właściwym przyporządkowaniu karty możemy przesunąć jeden pionek na dowolny kontynent ? na jednym kontynencie nie mogą stać obydwie postaci. Myśliwy blokuje zagrywanie karty na dany kontynent, a ekolog przy wyłożeniu karty pozwala nam pozbywać się punktów karnych. Postaci dodają grze głębi i pozwalają na zaplanowanie kolejnych ruchów, wprowadzają również negatywną interakcję pomiędzy graczami.
http://mlodygiercownik.pl/2016/09/13/recenzja-gry-karcianej-planeta-zwierzat/