gry planszowe strategiczne > Memoir '44 - Operation Overlord
GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu Memoir '44 - Operation Overlord

Memoir '44 - Operation Overlord

Dodatek do Memoir 44 pozwalający na grę w kilka osób

cena:

75.00 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 8
wiek: od 10 lat

wydawca: Days of Wonder

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis


Take your game to the next level with Operation Overlord and relive the battles of WWII on a grand scale. With up to 4 players per side, you will soon experience the highs and lows of being part of a military-style chain of command.

Combined with an original copy of Memoir '44, this expansion includes all the material required to play Overlord games. Scenarios are not included; this expansion is designed to be played with our Memoir '44 Battle Map series of Overlord maps.

 

Zawartość pudełka:

  • An updated Overlord Rules Booklet, covering play on the Eastern Front and the Pacific Theater, as well as with the Air Pack
  • 2 decks of 64 cards each, specifically redesigned for Overlord play
  • 178 Tokens to represent American / Russian & German / Japanese army figures if you don't have all the required figures
  • A set of 8 additional Memoir '44 dice

 

Jak to wygląda ?


Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2010-12-05 memoir 2x autor: Łukasz Posadowski

Zwykły człowiek nie zagra tak w Memoir. Po pierwsze potrzeba co najmniej sześciu graczy. Po drugie muszą to być fani M'44, bo Overlord do krótkich partii nie należy. Po trzecie trzeba mieć dwa egzemplarze gry plus najlepiej jeszcze wydrukowaną mapę. Overlord wynagrodzi jednak wydatki i długie poszukiwanie odpowiedniej liczy chętnych niesamowicie wciągającą rozgrywką.

Co w zestawie - żetoniki jednostek (gdyby zgubiło się kilka z którejś podstawki), więcej kostek walki i karty do Overlorda. Generalnie są to te same karty co z podstawki, tylko dwa razy więcej. Generalnie, bo wprowadzono niewielkie poprawki do zasad.

Jak się w to gra? Gracze dzielą się na dwa zespoły - Axis oraz Allies. Obydwa zespoły mają szefa trzymającego karty, a reszta graczy kontroluje jednostki. Oznacza to, że przydzielający karty rozkazów szef nie przesuwa żadnych jednostek. Zasady dopuszczają pewien poziom dyskutowania, ale jest on całkowicie sztuczny i lepiej jeśli grający sami umówią się na pewien poziom ingerencji i rozmów.

Dwie połączone ze sobą plansze (a jeszcze lepiej, jeśli jest to dokupiona mapa) wyglądają obłędnie. Niemal czuć zapach palonej ziemi i rozgrzanych silników. Ilość figurek jest tak ogromna, że chowa się nawet Tide of Iron. Na szczęście dla młodszych i niedoświadczonych graczy każdy z generałów ma pod sobą tylko dwie, lub trzy strefy. Pojawia się tu małe zgrzytnięcie, gdyż ważne jest co robi się samemu oraz co robi przeciwnik bezpośrednio przed nami. Można oczywiście odjechać czołgiem na strefę kolegi i tym samym przekazać mu dowodzenie jednostką, ale na tym pomoc i interakcja pomiędzy generałami się kończy.

Overlord ma inne zadanie. Musi oceniać sytuację na całej mapie i powierzyć detale swoim generałom. Rozdaje więc swoje karty, lub zagrywa Barrage, czy inne karty z zaplecza. Pomagają w tym dokładne oznaczenia na kartach jakiemu generałowi co może dać, lub co może zagrać samemu. Na tych bardziej skomplikowanych kartach jest dodatkowy opis dla Overlorda. W każdym razie stojąc za plecami graczy ma bardzo duży wpływ na rozgrywkę i również największą satysfakcję z gry.

Memoir'44 Overlord jest fantastyczną grą, dającą olbrzymią frajdę. Owszem, jest nadal losowość, niektóre karty są lepsze od innych, ale czuć naprawdę potężne rozwinięcie koncepcji gry na skalę, do której inne dodatki nawet się nie zbliżają. Jeśli masz wielu chętnych do M'44, to znaczy, że chcecie grać Overlorda.