Wydawnictwo: Foxgames
Autor: Adrian Dinu
Ilustracje: Magdalena Markowska
Gra dla 1-8 graczy
Wiek: od 8 lat
Pierwsze, co skojarzyło mi się z tą grą, to kreskówki z serii Looney Tunes. Każdy tam każdego goni! Sylwester goni ptaszka Tweety, Struś Pędziwiatr ucieka przed jakimś kojotem, a taki śmieszny łysy pan latający z flintą chce wiecznie zastrzelić królika Bugsa. Podobnie jest w grze "A kysz!" od wydawnictwa Foxgames :)
----------------------------------------------------
Opakowanie 6/6
Małe kompaktowe pudełko z ciekawą, bardzo zwracająca uwagę grafiką. W środku znajdziemy instrukcję oraz talię kart: 32 karty zwierząt i 8 kart celów (dwa rodzaje).
![]() |
Karty celów |
Wielki plus takich gier, że można je wszędzie ze sobą zabrać: na biwak, czy do baru, na imprezę do znajomych, czy do cioci na imieniny.
Instrukcja 6/6
Bardzo dobrze opisane zasady na rozkładanej instrukcji pozwalają w zasadzie niemal od razu po rozłożeniu w odpowiedni sposób kart zacząć rozgrywkę i dobrze się bawić. Na grafikach pokazane są przykładowe ruchy i dokładnie opisane warianty gry (a jest ich kilka, dzięki czemu zawsze inaczej możemy się bawić).
Grafika 5/6
Zwierzątek na kartach są cztery gatunki - słoń, mysz, kot i pies. I pomimo tego, że są bardzo wystraszone, są słodkie i podobają się dzieciakom. Dorośli mniejsza uwagę na nie zwracali. Karty są kolorowe, czytelne, podzielone na 4 kolory - żółty, pomarańczowy, fioletowy i niebieski. Karty celów dzielą się na dwa rodzaje - są 4 karty z szarymi zwierzakami i 4 z kompletem wszystkich zwierząt.
Niestety podczas pierwszych rozgrywek niemal każdy z graczy miał na początku problem z rozróżnieniem awersów od rewersów kart.
Bardzo podoba mi się pudełko - jest fajnie opracowane graficznie, co zachęca do wzięcia go do ręki.
Wrażenia z grania 5/6
"A kysz!" to bardzo prosta gra dla dzieci od 8 roku życia, ale jestem pewna, że i młodsze będą się świetnie bawić, a i dorośli znajda tu ciekawą rywalizację. Jest to typowy filler.
Najpierw układamy karty zwierząt w prostokąt 8x4 karty. Każdy gracz dostaje komplet dwóch kart celów (jedna karta z szarym zwierzakiem i jedna z grupą) - nie pokazujemy ich - będą punktować na koniec gry.
![]() |
Ułożenie gry na początku rozgrywki (tu dla trzech graczy) |
I ten schemat obowiązuje w grze. Pierwszy gracz rozpatruje, który zwierzak, którego będzie straszył - mamy możliwość przestraszyć zwierzątko po obu stronach wybranej karty, na dole i na górze (nigdy po skosie).
![]() |
Wybieramy myszkę - straszy ona słonia |
Już podczas rozłożenia kart możemy planować ruchy, ale ze świadomością, że nasi przeciwnicy robią to samo. I tu kwestia naszych celów - na końcu gry dostajemy tyle punktów, ile zostało na stole kart z ze zwierzakiem, którego mamy na naszej karcie i z danym kolorem (w którym mamy nasza grupę zwierzaków).
![]() |
Podliczanie punktów: karty na środku to karty celów jednego z graczy - dostaje on punkty za słonie, które pozostały na stole i za karty w kolorze żółtym. |
Prosta, przyjemna, mała gra, która wymaga planowania i logicznego myślenia. Jest wyzwaniem dla młodszych graczy, a świetną zabawą dla starszych.
Idealna na różnego rodzaju imprezy lub spotkania.
Plusy:
+ małe pudełko
+ proste zasady
+ krótka instrukcja
+ szybka rozgrywka
+ wariant dla jednego gracza
Minusy:
- na początku trudno rozróżnić awersy kart od rewersów
Gra jest dla ciebie jeśli:
* lubisz szybkie rozgrywki
* lubisz gry z motywem zwierzaków
* lubisz bardzo proste gry
* chcesz pokazać coś szybkiego znajomym
* lubisz karcianki
------------------------------------------------------
A tak otwieraliśmy grę "A kysz!"
Dziękuję wydawnictwu Foxgames za przekazanie gry do recenzji
Komentarze
Prześlij komentarz